Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej

Det er efterhånden for træls med ungernes PS2 inde på vores fjernsyn, så jeg overvejer at købe en fladskærm til "kontoret". Det skal i første omgang bruges til PS2, senere nok til PS3 eller Xbox 360. Jeg har også min HTPC på kontoret hvor vi ser noget af det vi har optaget, resten streames til en Happauge MVP på det rigtige fjernsyn.

Planen er at jeg senere skal have projektor (efter en ombygning af huset), så jeg er ikke interesseret i at bruge noget stort beløb - jeg synes det bliver for mange penge hvis jeg skal købe en ordentlig stor fladskærm. Det vil også kræve en omrokering på kontoret jeg ikke vil i gang med lige nu, så det vil være rarest med noget der kan stå på et stort skrivebord.

Samtidigt synes jeg det er svært at finde et LCD-tv i mindre størrelse (ca 26 tommer) som får god kritik, så jeg overvejer nu at købe en ordentlig monitor i 24 tommer og så bruge den. Er det helt hul i hovedet? Vil I anbefale nogle LCD-tv jeg heller skal kigge på?

Jeg har kik på f.eks. Dell 2407 som er på tilbud lige nu, men kan forstå jeg også skal overveje Benq FP241W Z og Samsung 244T (glemmer jeg nogen?) De har alle både HDMI/VGA og component, men har de alle HDCP?

Mvh.,

Kaj
Af maage
Min mening er at du skal holde dig fra 2407'eren, har selv haft mange problemer og har været alle deres revisioner igennem, hvor alle havde de same typer fejl.

241WZ ligner et godt valg, men den har overscan ved HDMI og component driller lidt. Men et meget ´bedre valg end dell's 2407.

Samsungs ældre 244T (eller er det 241T) er et godt valg, jeg har en kammerat som har den og alle dens inpput, virker korrekt også component.

Men et jeg har fået et godt øje til den ny anonceret eizo hd2441w, fordi det er et kvalitets mærke, eizo, og så kommer den med 5 års garanti, har 2 hdmi porte og 1 dvi + 1 vga, smukt ikke ;)

alle understøtter HDCP over HDMI og DVI, dog har dell 2407 ikke HDMI port.