Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Moke
Yup... jeg har brug for rigtige uafhængige experters råd.... og det må jo være her 8)

Jeg vil have et fladskærm.. LCD, og det skal være 32" hverken mere eller mindre.

Smertegrænsen for Visakortet er 12-13.000...

Har selv fået snuset mig frem til Sonys nye D3000 serie som skulle komme i butikkerne i slutningen af juni og komme til at koste omkring 10-11.0000.

Men..... Kan i foreslå noget bedre...Eller samme kvalitet til mindre ???

Jeg er helt almindelig tv menneske, der godt kunne finde på at koble en PC til skærmen. Jeg har brug for en kvalitetsbehandling af både analog signal og digital.

Kort sagt, kvaliskærm med højtalere der kan det hele. ;)
Af Gert13
Tror ikke du går helt galt i byen med Sony. Har dog ikke set 3000 serien live endnu, men de gamle modeller (v2000, v2500) synes jeg var ret gode. Samsung har også lige sat nye skærme på gaden, 86,87,88,89 og hvad de nu ellers hedder, de er i mine øjne noget bedre end hvad man før har set fra Samsung. Ellers kan jeg personligt også godt lide Sharp ra1e.
Af Moke
Tak for svaret. V2500 var den skærm jeg var ved at bestille, da jeg fandt ud af den nye D3000 serie.

Tak for tippet om Samsungs nye M87/86 serie... En hurtig søgning på paneler hos flatpanels .dk afslørede at Sony bruger samsung paneler i deres skærme...

Lidt mere googeling og læsning resulterede i at jeg nu har bestilt 1 stk. Samsung 32" M87 til 8.900,00 kr. inkl transport. 8)
Af MikkelU
Hvor bestilte du den?

Og hvad var grunden til du bestilte denne skærm istedet? Og hvorfor valgte du ikke fx en R88 istedet da den jo er 2k billigere.. Spørger da jeg selv er i tvivl om hvilken skærm jeg skal vælge udfra de 2 og så et par andre stykker.
Af Peter VTEC
Synes du skal ofre og tage M serien....der var stor forskel på de gamle R og M serier...ellers så tag dog et nærmere kig på Sonys V serie, har selv et V2000 og er udemærket tilfreds med det...
Brugeravatar
Af JonasJohansen
Jeg kan kun anbefale et Phillips pf9731, som jeg for nogle måneder siden gav 12500 kr for. Det er både et meget flot TV, og samtidig har den fået topkarakterer hos de seriøse test-sider på nettet. Jeg har endnu ikke set et 32" lcd-tv som har et flottere billede.
Af MikkelU
Jeg er os lidt "faldet" for philipsen (B

Men oprindeligt var mit budget 7500 kr. og philips kan man få for ca. 11000 kr. nu. Dog er det lige 3500 kr. ekstra. Er det virkelig pengene værd? 11k er trodsalt meget for et 32".
Af Moke
MikkelU skrev:Hvor bestilte du den?

Og hvad var grunden til du bestilte denne skærm istedet? Og hvorfor valgte du ikke fx en R88 istedet da den jo er 2k billigere.. Spørger da jeg selv er i tvivl om hvilken skærm jeg skal vælge udfra de 2 og så et par andre stykker.
her : http://dk.kelkoo.com/b/a/sbs/100311823/18001045.html efter en search på kelkoo.

er dog i restordre... så har ikke fået den endnu :(

og grunden til at jeg valgte den var at prisen i det leje ikke betød noget (var klar til 12.000), og at jeg et par steder læste at M serien skulle være væsentlig bedre end R serien.

Har dog ikke set R serien til sammenligning, så det kan sagtens være snobberi ::l :D