Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

JA som overskriften siger/spørg.

Hvad, efter jeres mening og erfaring er pt den ultimative bedste skærm til at udnytte den nye PS4 PRO - Altså med 4K og HDR?

Da jeg står for at skal have en ny skærm, mest udelukkende til det, søger jeg jeres erfaring.

Min umiddelbare plan er IKKE at skulle have et OLED tv, men hvis det er det bedste er den erfaring selvfølgelig også velkommen i tråden.

Kigger umiddelbart på KS7005 og KS8005 65" - men hvis nu der er nogle der kan anbefale anderledes.

På forhånd tak
Min stemme går på KS7005/KS8005. Godt billede og lavt input lag til en god pris. Du kan selvfølgelig gå op i KS9505 modellen, hvis penge ikke er et problem, og du ikke har har noget imod buen. Her får du en klart bedre HDR oplevelse, da skærmen er bagbelyst og bedre til at styre local dimming. Sony laver også nogle gode skærme, men her er input lag væsentligt højere end på Samsung's modeller, hvilket man selvfølgelig skal have for øje, hvis skærmen primært skal bruges til gaming.
Altså hvis vi snakker ultimativ, så er prisniveauet jo også højt.

Så taler vi LG OLED C6, E6 eller G6 (B6 har højere input lag end de andre)
Eller bagbelyste LED LCD'er med local dimming: Sony ZD9, Panasonic DX900 og Samsung KS9505 (buet)

LCD-modellerne kan nå højere peak-lysstyrke, men OLED kan styre fuld lysdynamik på pixelniveau (LCD'er styrer det typisk i 200-500 zoner fordelt på over 8 mio pixels). Hvis du primært spiller i dagslys kan den højere lysstyrke være en fordel, men hvis du spiller i lidt mørkere omgivelser leverer OLED mere end nok lys. Bedste 4K/HDR-billede efter min mening

Bedst til prisen vil givetvis være noget andet. Her er jeg også med på anbefalingerne af Samsung KS7/8 og Sony XD93.