Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg tænker forummet ind over den næste tid vil blive fyldt med følgende spørgsmål:):
Mit Panasonic cx700 har jeg tilsluttet min ps4 Pro direkte da min receiver endnu ikke understøtter 4K.
Hvilke hdmi indstillinger skal man vælge?

Hdcp: her har jeg valgt 2.2, da jeg ellers ikke kunne ændre "4K pure direct" til on.

Hdmi auto indstilling: her har jeg tilstand 2.
Er disse korrekt og er der andet jeg skal være OBS på?
Det lyder umiddelbart korrekt. Husk også at slå IFC (motion-systemet) fra, så du kan holde input lag i bund.

Og den klassiske for spilkonsoller: Sæt som udgangspunkt HDMI farve (jeg kan ikke huske det præcise navne) til "begrænset/limited" på PS4. Hvis du sætter den til "fuld/full" på PS4, så skal den stå på det samme på tv-skærmen.
Ifc har jeg slet ikke til:)
Jeg vil lige kigge på hdmi farver. Igår prøvede jeg at skifte imellem auto,begrænset og fuld på noget der hedder hdmi rgb områder (tror jeg det hed) og her kunne jeg ihvertfald konstatere at begrænset var noget udvasket, mens fuld og auto virkede ens.
Ved dog så ikke havd jeg har tv'et - det må jeg tjekke.
Jeg bruger avforums indstillinger for billed og kan ikke huske hvorledes de gør.
Tak for svar:)
Jep, det er den indstilling, jeg tænkte på :)

I korte træk kan man sige, at alt videoindhold kører "begrænset". Det er sådan det er komprimeret. Før det kan vises på tv-skærmen skal det udpakkes til "fuld". Spørgsmålet er så bare om det er konsollen eller tv'et, som gør det.

Hvis man derimod har f.eks. "fuld" på konsollen og "begrænset" på tv'et, så klippes detaljer i de mørke og lyse områder.