Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Nogen der har oplevet visse kanaler hakke når i ser tv i multi vindue tilstand? Det især udenlandske kanaler som cnn samt en anden jeg abb. på fra C more, det er lige de 2 jeg har set det mest ved, der er sikkert andre også som jeg bare ikke lige har set. Ved ikke om det er fordi de kanaler ligger i et højere frekvens område at de er mere følsomme men træls er det.

Selve signalet til tv'et skulle være ok, jeg har haft en mand ude fra der hvor jeg købte mit tv, havde nogen ting der skulle kigges på og nævte så også dette her hvilket han ikke kunne give en forklaring på, men sagde at signalet var fint nok, det viser også 100% i signal kvalitet så det er fint nok, signal styrke er lidt lavere da jeg har yousee boks på samt har fået trukket kabel til mit gamle tv som er sat i soverummet, så derfor er den blevet lidt lavere i styrken omkring de 90, så stadig fin styrke sagde han. Han mente ikke det ville hjælpe på problemet med en antenneforstærker på.

Alle de danske kanaler oplever jeg ikke problemet med, og cnn hakker/fryser heller ikke når jeg ser kanalen alene, det først når jeg ser den sammen med en anden i multi vindue. Det heller ikke konstant hakken men af og til at der lige kommer en lille frysning / hak.

Et andet spørgsmål jeg lige vil stille her istedet for at oprette en tråd mere, når jeg er inde i tv guiden så er der et lille vindue oppe i toppen af venstre hjørne, det er meningen der skulle køre et billed der af den kanal man står på men det gør der ikke, der er bare det logo hvor der står Viera, er der nogen der ved hvordan det kan fikses ? Jeg har slettet de kanaler jeg ikke har adgang til således at der kun er de kanaler jeg har adgang til der kommer frem på min kanal liste, så det kan vel ikke være fordi der er for mange kanaler? Synes jeg læste noget om et sted at hvis der lå for mange kanaler kunne det være årsagen til at der ikke kom live billed i det lille vindue.
Fandt lidt info ang. manglende mini billed på dette link:
https://forum.yousee.dk/kabel-tv-8/pana ... llede-4993

Nogen skriver de har fået mini billed frem i EPG ved at når de installerer kanalerne så istedet for at vælge yousee så vælger de "andet" - ved dog ikke om det vil virke for mig og orker snart ikke at læse dem ind forfra og lægge i den rækkefølge jeg vil ha, havde lige fået det hele gjort forleden så gidder ik til igen. Må bare leve uden mini billed så. Jeg så jeg havde nogen få stykker der lå over kanal plads 100, dem har jeg nu slettet eller rykket ned under plads 100, men det hjalp desværre ikke på problemet, stadig ingen mini billed.