Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Lassie76
Hey Flatpanels-eksperter

Jeg overvejer at købe denne skærm til en knap kr. 10.000. Er det ok køb, eller findes der andre og bedre skærme? Da jeg er novice på dette område, er jeg meget modtagelig for andre forslag. Prisen skal ikke absolut ligge omkr. de 10k, men må gerne variere med et par tusind.

KDL-40U2000K - 40". BRAVIA® ENGINE 16:9 format 1366x768 opløsning sølv 8ms responstid, 500cd/m² (typ) lysstyrke, 1000:1 kontrast, 178°H/178°V synsvinkel. Funktioner: indbygget digital TV-tuner billede-i-billede funktion tekst TV m/ 700 siders hukommelse Digitalt 3D-kamfilter HDTV kompatibel understøttede DTV-opløsninger:1080i 480P 576i 576p 720P BBE® Digital lydsystem Dolby® Surround LCD stander medfølger. Strømforsyning 100-240V AC (50/60Hz) indbygget, 180Watt (typ), 10W højtaler (2x), SRS TruSurround, 15 pin D-sub mini (1x), S-Video, Scart (2x), Component, audio in/out, stik til hovedtelefon, HDMI port (1x), incl. fjernbetjening. Mål: 989x270x686mm (BxDxH) inkl. bordstativ Vægt: 23.5kg. 2 års indleveringsgaranti. (KDL40U2000K)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Du kan få den til lige under 9 tusind, hvis du handler på nettet: http://hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=219466

Umiddelbart vil jeg dog hellere anbefale dig f.eks. Panasonics 42 tommer fra deres PX60 serie: http://hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=219601

Her får du en del mere billed for pengene.

Eventuelt deres nye PX70 serie, som dog koster lidt over 10000 (cirka 10500-12000)
Af Lassie76
Tak, for dit svar...

Jeg kan se, at Panasonic er et plasma, gør det noget?!?
Jeg læste sidste dag, at DK er et LCD-land og Sony er helt stoppet med at lave plasma. Har det samme kvalitet som LCD?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Sony har stoppet deres plasma produktion, det er helt rigtigt. Det skyldes dog primært, at de ikke kunne gøre det rentabelt. Sony har ikke selv en produktion af plasma panelerne, så de har købt fra andre producenter og integreret dem i deres egne skærme.

At det er et plasma er dog bestemt ikke dårligt - næsten tværtimod. Panasonics skærme er blandt dem som giver absolut mest billedkvalitet for pengene. Hvis du tænker på kvalitet, så ja, det er skam fin kvalitet.

Jeg vil sige, at hvis du primært ser Tv og DVD film, så er plasma det bedste valg for dig.

Derudover vil jeg anbefale dig at tage ud og kigge lidt - så får du også hurtig en fornemmelse af kvaliteten på f.eks. dette Panasonic. Nu ved jeg ikke hvor du er bosat, men Tape Connection i København forhandler, blandt andre, Pansonic.
Af Lassie76
Det er primært til Tv og DVD, så det skal nok være det.

Jeg bor i Esbjerg, så der er ret langt til Kbh. ;)

Jeg kan forestille mig, at de sidste penge for PX70 serien er godt givet ud, eller hvor meget forskel er der?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Lassie76 skrev: Jeg bor i Esbjerg, så der er ret langt til Kbh. ;)
Ja, så kan det godt blive et problem. De har også en i Århus, men det hjælper jo ikke rigtig så meget på det :)

Jeg synes dog stadig det er en god idé at få kigget markedet lidt an i butikkerne. Panasonic - og Sony - forhandles trods alt en del steder.
Jeg kan forestille mig, at de sidste penge for PX70 serien er godt givet ud, eller hvor meget forskel er der?[/
Ja det synes jeg. Den gamle PX60 er også så småt på vej ud af markedet, så det er lidt svært at opdrive den.
Af Lassie76
Jeg takker for hjælpen, og vil gå på opdagelse.

Det kan være, jeg melder tilbage, når jeg er blevet klogere.

God weekend!