Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Vi har netop idag købt et nyt phillips TV med Andriod smart TV, men jeg synes godt nok at jeg oplever mange fejl.
Jeg har oplevet mange gange at apps ender med gå ned og nogle gange må jeg slukke og tænde igen, for at kunne se noget.
Det mest velfungerende er youtube.

Cast er heller ikke helt godt. Jeg kan f.eks. ikke caste dr og Cmore, men hbo går fint.

Kan man forvente at en kommende opgradering af android vil hjælpe på problemerne?
Er der nogen der ved om jeg kan få et bedre cast ved at sætte en chrome cast til?
Jeg har hørt mange klager over Philips' implementering af Android. Mine tre anmeldelser af hhv. 2015 og 2016 modellerne har også efterladt mig med et indtryk af, at Philips har den pt. mest ustabile implementering af Android TV (jeg har ikke prøvet alle, f.eks. ikke B&O).

Jeg hører dog også fra flere, at opdateringen til Android TV 5.1 skulle hjælpe en del på stabiliteten. Prøv at tjek om der er en opdatering til tv'et i menuen.
havde også et philips android hjemme i en periode... Nej det kunne jeg ikke holde ud..
Det er mig en gåde hvordan philips sender sådan noget lort på gaden..
et TV skal da bare fungere hele tiden. Ikke et lotteri om det vil tænde og skifte kanal etc.
Har et Android TV fra 2015 (40PUT6400-12) og ja, der har været mange problemer og er stadigvæk meget der ikke er ok.
TV2Play app er noget bras, og det er selvfølgelig ikke et Philips problem alene, men når man så prøver at løse problemet ved at tilkøbe nogle TV2 kanaler fra ens kabel-TV udbyder, så virker CAM kortet heller ikke. Og da TV udbyderen ikke er kvalificeret via Philips ( udbyderen har a l d r i g hørt om et sådant krav ) så er support fra Philips absolut NUL. Det er deres eget ord. Yderligere siger de, at der er problemer med CAM kort fra Neotion (en af europas førende kortudbydere) , så sidste forslag fra Philips er, at caste fra PC ......og casting af TV2 fungerer heller ikke.

Se det er så en del af min historie om et rigtigt SMART TV !!

Så hvis du har planer om tilkøb af kanaler via CAM-kort, så check lige først. Det burde jo ikke være 'lovligt' at sælge et TV med denne begrænsning i samme geografiske område som omtalte TV-udbyder uden at gøre opmærksom på dette. Og 'valgfri' kanaler er jo netop noget af dagens mantra.