Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg vil gerne skifte fra Viasat til Boxer, idet jeg har boxer i sommerhuset i forvejen og kan spare en del på denne øvelse. Jeg vil have twin-tuner og harddisk.

MEN, jeg skal enten købe en boks (ældre LG plasma) eller helt nyt tv.

Hvis jeg spørger dem der sælger bokse siger de jeg ikke skal have en boks med 2 kortlæsere for at kunne se og samtidig optage 2 kodede kanaler. Det kan boksen selv finde ud af at afkode med et kort.

Tv-forhandleren kigger bare mærkeligt og forstår ikke problemet.

Samsung ( som jeg vil købe, hvis der skal nyt tv til ) siger at der skal 2 moduler til for at læse 2 kanaler.... Og det synes jeg også jeg kan læse mig til er jeres holdning.
Samsung har kun ganske få tv med 2 kortlæsere og sikkert ikke på udsalg.

Kan det passe at der er forskel på boksen og tv'et i afkodningen? Og den ikke skal have 2 kort? Jeg må indrømme jeg stoler ikke meget på forhandlerne, derfor dette indlæg.

Er det bare mig der ser et problem der ikke er der? Alle med twintuner må vel stå med problemet.

mvh Niels
Yousees boks kunne godt dekode to kanaler samtidigt med kun 1 kort, men på TV'ene så er du ikke så heldig, desværre. Der er ret få TV med 2 CI slots.

Jeg ville dog ikke umiddelbart tro, at enhver TV-boks pr. definition er i stand til at dekode 2 kanaler samtidigt.