Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Tvguy
Hey guys...

Tak for et fedt forum.... Jeg står for at skulle udskifte mit 65" Samsung F9005 med noget andet, og i den omgang har jeg overvejet en 75" ks8500, men har også tænkt lidt Oled, men kan ikke rigtig finde ud af det, syntes det træls at de kun laves i 65"... Hvad ville i vælge og hvorfor? Har ca 5 meter fra sofaen til fjernsynet, så stort er godt, samt har Sonos playbar, så måske hvis der var noget der kunne sende surround igennem fjernsynet, hvilket min f9005 ik gør <B
Af PeterD
Dette her er reference tvet (For dét skriver FP selv)men træls at det kun fåes i 65" og ikke er lagervare hos alle forhandlere..

Da det ikke er helt nyt burde tvet være faldet til en pris, hvor entusiaster som dig ( Ja det er en kæmpe ros) kan være med

http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1444044818

Ellers skal du vente lidt endnu og se om dette falder i værdi:
http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... 1472705492
Af Mfede
LG E6 er reference-skærmen nu, PeterD.

Trådstarter: jeg har selv lignende afstand, måske lidt mindre, og jeg ville tage Oled 65", da jeg ikke orker problemerne med Lcd.
Af Tvguy
Okay nice, tak for svarerne.. Hvad betyder at et fjernsyn er reference-skærm? .. Hvilke problemer er der med LCD?
Af Mfede
At det er den bedste skærm man hidtil har testet og dermed den man måler andre op imod. Lcd og Oled har hver deres fordele og ulemper. For mig er Oled blot et bedre valg.
Der er vist skrevet nogle fokusartikler om teknologierne som du kan læse her på siden.
Af PeterD
polski12 skrev:Du skal ikke købe oled :) køb K's 8005 har den selv fantastisk tv
Rolig nu.

Der er mange fantastiske mærker og ks8005 er et af dem.

Du kan starte med at se hvad FP anbefaler.
Af pete01
Du skal også regne med at skulle af med 10K mere hvis du vil have et 65" OLED, ca 30K for LG B6.
Personligt synes jeg LG E6 og G6 er de fedeste, men de koster kassen.
Af Turbo
polski12 skrev:Du skal ikke købe oled :) køb K's 8005 har den selv fantastisk tv
Hvorfor skal han ikke evt. købe et OLED ??????

Jeg ved godt du tror dit KS8005 er det bedste TV i hele verden, det er bare ikke rigtigt. Det er et okey TV, ikke mere end det.

OLED er bedre end et enhver LCD.

LCD TV er den dårligste teknologi af alle teknologier siden 1980-90'erne. Uhomogen lys hen over skærmen, uskarp ved bevægelser osv. osv. osv.
Så længe de bruger "sample and hold" teknologi, så vil OLED have de samme problemer som LCD på nær Uhomogen lys hen over skærmen.
Af PeterD
Enhver der netop har købt et fint tv, vil gerne anbefale det videre..

Sagen er, at der er mange gode skærme fra forskellige mærker, også i 65"..
Af Potte
pete01 skrev:Du skal også regne med at skulle af med 10K mere hvis du vil have et 65" OLED, ca 30K for LG B6.
Personligt synes jeg LG E6 og G6 er de fedeste, men de koster kassen.
Hvis du tager udgangspunkt i LG's OLED liste priser, ja så ligger de i den høje ende, men de kan forhandles ret så kraftig ned i pris, i hverfald E og G modellen.
Jeg vil faktisk gerne selv op i et LG 77 G6V men en liste pris på over 200k holder jo en væk, men jeg er lidt i forhandling/ undersøgelse i hvad den rent faktisk kan købes til, hvis hvis man kan forhandle liste prisen ned procentvis som kan ved 65 G6V/ E6V så er man under 150k. Stadig mange penge ingen tvivl om det.

Nu har jeg haft mit E6V i en månedstid, det simpelthen imponerende hvad det tv kan levere af billeder, jeg har aldrig set et tv der kan levere så mange detaljer.
Af Supergris
Godt nok et underligt ræsonnement!
Fordi man er tilfreds med sit køb, er der vel ingen, der siger, der ikke er andet, der dur???
Det mindste man kunne forlange, når der slynges sådan en påstand ud, er vel, at vedkommende selv har haft modellerne til direkte sammenligning, og herefter kommet med en vurdering, for eller imod, ellers er det jo et intetsigende postulat... :)

PeterD, ks8005 er ikke et mærke, men en model.

Der er ikke noget tv, der er 150.000 kr. værd!
Selvfølgelig, hvis man ikke aner, hvad man skal bruge sine penge til, og der allerede holder en Ferrari og en Porsche i dobbeltgaragen... :)
Af Potte
Supergris skrev:
Godt nok et underligt ræsonnement!
Fordi man er tilfreds med sit køb, er der vel ingen, der siger, der ikke er andet, der dur???
Det mindste man kunne forlange, når der slynges sådan en påstand ud, er vel, at vedkommende selv har haft modellerne til direkte sammenligning, og herefter kommet med en vurdering, for eller imod, ellers er det jo et intetsigende postulat... :)

PeterD, ks8005 er ikke et mærke, men en model.

Der er ikke noget tv, der er 150.000 kr. værd!
Selvfølgelig, hvis man ikke aner, hvad man skal bruge sine penge til, og der allerede holder en Ferrari og en Porsche i dobbeltgaragen... :)
Det er jo så helt min egen eller en købers vurdering om et tv er 150k værd, ikke. Udbud og efter spørgelse sætter jo prisen ligesom så meget andet, ikke

Off topic: Ferrari er ikke pengene værd i min optik, der i mod gør en Lambo mig rigtig rigtig glad ;)

B&O har i øvrigt haft TV til 800K :D

Mener der en ældre artikel her inde på FP, hvor et TV kostede 12-13 mill. fyldt med diamanter og guld, om det er det værd? det syns kunden nok det er, og så er det måske enda steget i værdi.
Af Mfede
Der er ved at gå lidt Pana-Peter i den hos dig, Polski. Du bliver simpelthen nødt til at komme med nogle argumenter i stedet for kontant at fremhæve KS8005 som verdens bedste tv.