Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Nyt fjernsyn

Hej alle sammen

Jeg er på udkig efter en 55" skærm til vores stue til brug sammen med Apple TV 4 og Chromecast. Vi har netop opsagt vores Yousee abonnement og vil nu fremover udelukkende leve med streaming løsninger. Jeg er derfor på udkig efter en 4K skærm hvor jeg i princippet kun skal bruge HDMI udgangen. Jeg er af denne grund ligeglad med "smart tv" delen og kunne i princippet godt undvære det. Jeg tror jeg vil have en IPS skærm og kan se at Sony XD85 er på tilbud i næste uge til 8.888 kr. i Elgiganten. Men er det overkill og kan jeg finde en billigere skærm med næsten samme billedkvalitet uden "smart tv" delen? Tænker en LG eller Samsung måske?

Hvordan med HDR? Skal man slå det til hver gang man afspiller HDR kompatibelt materiale, eller kan fjernsynene selv finde ud af det? Kan Apple TV 4 i øvrigt vise HDR materiale på nuværende tidspunkt?
Rasmus Larsen skrev:Hvis tv'et kun er til Apple TV og Chromecast så sørg for at få en model med fuld HDMI CEC-styring. Så tænder skærmen automatisk, når du bruger fjernbetjeningen til Apple TV eller hvis du airplay'er, eller caster til Chromecast. Og slukker automatisk sammen med Apple TV :)
Ja det gør mit gamle Sony TV fra 2009 allerede og det spiller rigtig godt. Vi kan nøjes med Apple TV fjernbetjening :)

Jeg vil gerne have IPS på grund af de bedre betragtningsvinklerne. Vi sidder sjældent lige for når vi ser TV, og der giver jeg gerne køb på lidt billedekvalitet kontra betragtningsvinkler.