Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af MikVest
Hey Flatpanels gutter! Har de sidste par måneder fulgt med i dette fantastiske forum der har lært mig utroligt meget brugbart i søgen efter mit fremtidige tv. Idag har jeg så været nede hos Easyshopping (lækker service) og hente mit nye samsung le-40M87 - så tak for hjælpen ;-)

Skærmen er KANON lækker og er ikke et sekund i tvivl om at jeg valgte rigtig i fladskærmsjunglen. MEN! Jeg har ét ret stort ankepunkt ved skærmen; den skummer virkelig meget fra bagpanelet. Det er så højt at volumen skal op på niveau 8 før det overdøver summe lyden selvom man sidder i sofaen. Jeg har yderligere lagt mærke til at lyden skifter karakter alt efter hvilket niveau man vælger i "backlight" indstillingen og når man skifter mellem forskellige inputs.

Så nu er mit spørgsmål så om dette er meningen (og jeg bare er monster pernippel) eller om det er en bytter? Hvis der evt. er en af jer andre M86/87 ejere der har noget input ville det være GREAT!
Af mondeoDK
Jeg har det selvsamme tv, og jeg kan ikke høre den summen du omtaler, det lyder som en fejl på dit tv !:( Eller også er det en fejl at mit ikke summer :p
Af supervizor
Hej

Jeg har også lige fået min M86 (40") hjem i går, og den summer ikke (købte fra samme sted som dig). Jeg har også prøvet at stille på backlight, og bemærkede ikke det synderlige. Jeg har dog haft Sharp XD1E før (46") og den summede helt vildt meget hvis man stillede på backlight. Jeg har så fået en bytter på den, men lige meget hjalp det, hvori jeg så nu konkluderede at det nok var pga. Sharp XD1E serien er for følsom. Jeg bor i en lejlighed (på 2. sal) og jeg tror andre strøm-kabler i huset går ind og forstyrrer skærmen, da jeg følte at andre der ikke havde skærmen boede i hus, hvor der ikke bør være det større strøm-belastning /støj. Så for mig hjalp det altså ikke at skifte skærm (Sharp) og M86 virker (efter 1 dag) stadig uden summen. Kom summen med det samme eller efter et par dage /timer? For mig mht. Sharp'en kom den først efter et par timer, og så blev den da også i hele dens levetid..
Af MikVest
Det kom faktisk først efter ca en times tid... det lyder umiddelbart som om det må være en fejl i skærmen når i nu ikke kan høre noget. En ting er sikkert -hvis jeres havde den summen ville i kunne høre det.

- har lige snakket med Easyshopping og det lyder til de bytter skærmen når de får en ny af dem hjem (fredag forhåbentlig).
Af Mr D
Hej MikVest,

Min skærm har samme problem, jeg har haft den i ca. 3 uger nu og summen opstod først efter et par dage. Jeg ville egentlig høre hvad de gav dig af begrundelse og om du har fået en ny skærm. Jeg har handlet samme sted og indtil videre har de givet mig to begrundelser, den ene at det er en ventilator der larmer og den anden at det kan være kalibrering af mit tv signal, som der ikke er helt ok og dette kan der ikke gøres noget ved.
Af PedeMeister
Jeg har oplevet det samme med min skærm.
Jeg har et Samsung LE40S86BDX og efter det har været i brug i et stykke tid begyndte den summende lyd at komme. Som MikVest, så er det også når der skal skrues ned for baggrundsbelysningen og generelt ved mørkere billeder.

Det var lidt det samme problem med nogle CRT skærme, de havde bare problemet ved meget lyse billeder.

Mht kalibrering af tv-signal(antenne går jeg ud fra), så tror jeg ikke helt der er noget om det. Jeg har nemlig oplevet problemet med andre kilder, bare det er mørke billeder.

Jeg har dog lige hørt om noget der hedder Samsung Prestige Service. I kan læse lidt om det her :Recorder.dk
Jeg tror dog ikke det gælder folk der har købt tv'et for 2 måneder siden. :((
Af Peter VTEC
Havde også det problem med et ældre Hugoson LCD tv, det brummede når man satte backlighten ned i styrke...total irreterene at høre på.
Mit Sony siger heldigvis ingenting :)