Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej Alle

Tiden er kommet til udskiftning af mit nuværende gamle LG plasma tv. Valget står nu mellem følgende modeller, alle i 65":

- Sony XD93
- Samsung KS8005
- Panasonic DX750 eller DX780(twin tuner)

Alle tre fjernsyn er blevet testet her på siden og har fået rigtig gode anmeldelser samt Top anbefalinger. I den sammenhæng er jeg løbet ind i udfordringer, at vælge hvilket et det skal være, da alle test mere eller mindre viser samme resultater.

TV'et skal bruges til film og sport.

Hvilket et vil være det bedste valg når der er tale om billedkvalitet (kontrast, farve og sortniveau) og smart-tjenester/interface/menusystem?

Kom gerne med andre punkter, hvor der er meget forskel.

Tak.
De performer meget ens (hvilket vores karaktergivning også afspejler). Det er virkelig de tre TV som reelt konkurrerer om mellemsegmentet. Du bør nok prøve deres styresystem, da de er meget forskellige og da det sagtens kunne være dér du skal finde præferencen.

I min mening klarer Sonyen bevægelse bedst, da Samsungen lider af micro-stutter fra tid til anden. Jeg er dog lidt ærgerlig over, at jeg ikke forsøgte at kalibrere KS'eren med spil-tilstand aktiveret, da flere rapporterer at det kan fikse problemet.
Torben Rasmussen skrev:De performer meget ens (hvilket vores karaktergivning også afspejler). Det er virkelig de tre TV som reelt konkurrerer om mellemsegmentet. Du bør nok prøve deres styresystem, da de er meget forskellige og da det sagtens kunne være dér du skal finde præferencen.

I min mening klarer Sonyen bevægelse bedst, da Samsungen lider af micro-stutter fra tid til anden. Jeg er dog lidt ærgerlig over, at jeg ikke forsøgte at kalibrere KS'eren med spil-tilstand aktiveret, da flere rapporterer at det kan fikse problemet.
Hej Torben,

Nå du siger, at de "performer ens", vil det sige, at Billedbehandlingen er ens på alle tre modeller? Jeg hører tit, at Sony's X1 processer samt Panasonics HCX studiomaster processor er de bedste. Hvad hedder Samsung's chip?

Er der en synlig forskel i billedprocesseringen på de tre modeller, eller det bare en marketing gimick med alle de processornavne?
Jeg synes ikke der er væsentlig forskel i billedkvalitet på de tre. Sonys motionsystem er bedst af de tre, men ellers så går du ikke galt i byen med nogen af dem. Samsungs har dog markant mindre input lag, så hvis spil er vigtig, så performer den bedst på dét punkt.