Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Bluzzer
Hej.

Jeg står og skal have er nyt tv til soveværelset. Prisen skal ligge på max de 5000.
Gerne minimum 50"

Har kigget lidt på elgigantens 6075 i 50" som dog overstiger med 500 og på deres LG 610V

Hvad skal man gå efter?

Håber virkelig der en der kan hjælpe :D :)
Af Mfede
Bluzzer skrev:Hej.

Jeg står og skal have er nyt tv til soveværelset. Prisen skal ligge på max de 5000.
Gerne minimum 50"

Har kigget lidt på elgigantens 6075 i 50" som dog overstiger med 500 og på deres LG 610V

Hvad skal man gå efter?

Håber virkelig der en der kan hjælpe :D :)
Af de to modeller havde jeg taget Samsung KU6075.
Men du er godt klar over at LG's er med IPS-panel og Samsungs er med VA-panel? Der er fordele og ulemper ved begge paneltyper, så det bedste valg for dig handler også om, hvor vigtige gode betragtningsvinkler er.
Derudover er dit budget ret skrabet, når du også har et krav om 50". I hvert fald i forhold til weekendens tilbud som ikke er så gode i den prisklasse :)
Af janbau
Hvad med denne den er fra 2015 men til 5000 kr. vil jeg mene det er et bedre valg.
Kan dog ikke huske om den har Va panel da det er 50 Tommer, mener 58 Tommer af samme tv er Va panel.

Den er fra 8 serie synes en rigtig god pris.
LG 50UF830VAEN
https://www.power.dk/tv-og-billede/flad ... /p-251277/

Her er den i 58 Tommer den har også været til salg for 6999 kr. mener jeg. Ved nogle her på site har købt den og den har Va panel. så måske de kunne komme med nogle kommentarer til denne. https://www.power.dk/x/p-251278/?utm_so ... n=eDM-2916

kommer på tilbud på mandag til 7777 kr
Af PeterD
Bluzzer skrev:Sikke dog et inkompetent svar.

Hvorfor kommentere du overhovedet hvis det er sådan en omgang lort du lukker ud? ;-)
Rolig nu.

Køb LG og bliv glad ;)
Af Mfede
Hvis du ikke har noget at byde ind med, behøver du ikke at skrive noget, PeterD. Indtil videre har du med dine tre kommentar, hvoraf den ene er blevet slettet, bare været provokerende over for trådstarter.
Af janbau
Ja han har meget imod især Lg på et tidspunkt holdt jeg helt op med at komme med råd og kommentarer da han altid kom med især råd til at købe Panasonic som om det er det eneste som duer.

Alle mærker har deres fordele og ulemper.

Va kontra Ips paneler o.sv.
Af Mfede
Janbau har et Sony-TV, og jeg har et Panasonic-TV. Finder du selv ud?

Janbaus bud kunne være fornuftigt, men er der nogen som kan bekræfte at modellen i den størrelse har VA-Panel?
Af phw
Jeg skulle i sidste uge købe et TV til vores soveværelse.

Og jeg købte et Samsung UE43KU6075XXE til 4000 i Elgiganten, som jeg er rigtig glad for.

Jeg har kalibreret det med Spyder TV og jeg synes det står rigtig godt.
Af Turbo
Motions systemet er nok bedst i Samsungen af de 2 efter hvad jeg kan forstå på andre tråde her inde - ret mig hvis jeg tager fejl :)
(IKKE dig PeterD!!)
Jeg har ryddet KRAFTIGT op i denne tråd og der uddeles en sidste advarsel (vedkommende kan tjekke sin indbakke for beskeder). Jeg gider simpelthen ikke se på den her børnehave om og om igen, så stram op ellers er der altså snart nogen der ryger på porten i en periode.