Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Xzebetz
Hejsa,
Jeg var i Elgiganten for at købe et tv. Jeg havde læst en anmeldelse herinde på et Sony X8505 og var egentlig indstillet på at købe denne. Men var lidt usikker på grund af Android TV.

Da jeg så kommer i Elgiganten anbefaler de i stedet et LG UH750v og han pointerer blandt andet Android TV som værende langsommere end Webos.

Ender med at købe LG'et, men aftalte at jeg kunne ringe derud og fortryde hvis jeg hellere ville have et andet tv. De skal først levere om en uge.

Kan ikke rigtig finde noget på dette LG.

Er der nogen kommentarer til dette tv? Er der andre modeller der er at foretrække? I klassen op til 10.000 kr.

På forhånd tak
Brugeravatar
Af Blackspot4200
Du kan læse lidt om det her:

http://www.flatpanels.dk/artikel.php?su ... 1459238358

Det står som UH75 på listen.

Vær opmærksom på HDR delen, skærmen kan læse og forstå HDR signalet, det som LG ganske misvisende kalder for HDR Pro
men det har ikke hardwaren til at gengive det.

Der skal du lige et trin op til LG UH770 som så har det LG kalder for HDR Super. Og som understøtter HDR10 og Dolby Vision.
Brugeravatar
Af Snigerdis
Sonys android er blevet væsentligt bedre siden nytår efter flere opdateringer. Men hvis det stadig bekymrer dig, ville jeg stadig bytte tv'et til et Samsung UE55KS7005. Fås til lige under 10K i Elgiganten.
Flatpanels har det til test pt. og som jeg kan forstå på deres kommentarer indtil videre skulle det være et godt køb. Samsung er med VA panel, hvor LG er IPS. Efter min mening er VA-paneler IPS overlegent på billedkvalitet.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er 65KS8005 vi har til test og ikke KS7005. De to skulle være billedmæssigt identiske, men der er nogle features, som KS8005 har, som KS7005 mangler.
Af mbm
Torben
Du skriver billedmæssigt ens.
Hvad mener du med Det?
I følge andre sites, butikker, samsung etc. Så er der nogle forskelle og resultatet af dette angives med xxxxPQ.
Af Xzebetz
Tak for svarene.

Jeg laver en ombytter. Men da jeg undersøgte Samsung skærmen lidt nærmere kunne jeg se, at der også er en JS8005.

De koster det samme i 55", men JS8005 har 2 tunere. Ville I stadig anbefale KS7005 fremfor JS8005?