Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af MTM
Efter hvad jeg har læst skulle M86 og M87 være nogle af de allerbedste LCD-skærme på markedet, så hvis ikke du vil have plasma, er de absolut et godt bud.

Hvis du søger herinde skulle der være skrevet noget om det. Tjek evt. også testen af M86 på hdtvtest.co.uk (så vidt jeg ved er forskellen på M86 og M87 kun designet).
Af DennisAlmannPedersen
Okay mange tak MTM, jeg tror bare aldrig jeg sådan rigtig har forstået sådan hvad der er forskel på LCD og plasma?.

Jeg har bare hørt man ikke skulle skifte til plasma endnu, også var det at jeg kiggede på det M87 ..

Mvh. Dennis
Af MTM
Med plasma får du generelt et bedre billede til levende billeder (film) til en lavere pris - i særdeleshed hvis man ser film i DVD-kvalitet eller ringere (tv-programmer fx). Til gengæld er der ofte mere genskin, da fronten af plasmaskærme er lavet af glas, og de er ikke nær så gode til computerbrug (hvis man fx skal vise Powerpoint-præsentationer, hjemmesider etc. vil teksten stå meget bedre på en LCD-skærm). Desuden kan der komme skygger hvis man ser på det fra siden pga. glasfronten, og det skal lige 'køres ind' den første tid man har det (søg på burn-ins her på forummet).

Pioneer, Panasonic og vist også Samsungs nyeste skærme er blandt de bedste plasmaskærme på markedet. Panasonics skærme er nok dem man får mest for pengene for - venter selv og ser om ikke Panasonic TH50-PV70/71 snart falder til under 15.000,- igen :)