Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af hkochnielsen
Jeg har skudt mig ind på at jeg nok vil købe et ks7005. Jeg har nyt hus og fået monteret tv stik og strøm i 1 meters højde. Men nu slår det mig, at det måske er knapt så smart.

Jeg regnede egenligt med at føre connect one ned i gulv højde til mine højttalere og til blueray afspiller, samt ATV. Men på 2016 modellen sidder antenne ind også i connect one? Eller huh?

Derudover : nogle gode råd til vægmontering hvis jeg skal have den 3 cm ud fra væggen for at gøre plads til strøm og antenne stik (der stikker en del ud). Kan det originale samsung ophæng klare det?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg ville nok tage den horndrup linker til, da den har fat i alle 4 VESA huller. Den anden har kun fat i de små huller i toppen.
Af bentpetersson
Med hensyn til dit andet spørgsmål:

Antennetilslutningen findes på One connect enheden. Der medfølger et 2 meter specielt kabel som skal forbindes til TVet. Længden gør oneconnect enhedens placering ret fleksibel.

Strømkabel går direkte fra TV til elstikdåse

Dvs at kun to kabler går til TVets bagside, mens alle andre tilslutninger sker til oneconnect.
Af Bent odense
bentpetersson skrev:
Antennetilslutningen findes på One connect enheden. Der medfølger et 2 meter specielt kabel som skal forbindes til TVet. Længden gør oneconnect enhedens placering ret fleksibel.

Strømkabel går direkte fra TV til elstikdåse

Dvs at kun to kabler går til TVets bagside, mens alle andre tilslutninger sker til oneconnect.
Det er lige så underligt som Sony ekstern strømforsyning.
Af hkochnielsen
Takker og bukker for den gode feedback.

Lidt ærgerligt at de har flyttet tv indgangen. Såvild jeg kan se er det nyt ift 2016. Men så må jeg jo trække antenne kabel ned sammen med connect one.

Vogel ophænget ser fint ud. Men det går 23 mm ud. Hvad hvis gerne vil have 10 mm længere ud?nogle tykke gummi skiver imellem beslag og tv eller er det noget man kan justere på ophænget ?
Af bentpetersson
Hvis din elkontakt er placeret lige bag TV er der kun one connect kablet, der skal gøres usynligt.
Jeg har en 2015 udgave. Der er ingen forskel på 2015 og 2016 el- og tilslutninger fra TV til enheden.
Det er iøvrigt virkelig bekvemt og nemt at tilslutte og ændre tilslutninger til one connect
Af hkochnielsen
Ok. Damn. Nå jeg må trække antenne kablet ned til hvor det andet gear er placeret. Rookie mistake at man ikke lige har valgt TV når man bygger ny hus :s
Af bentpetersson
Jeg har projekteret og tegnet mange huse og kontakter har flyttet sig over tid.
Du kan vel nemmest løse problemet med en reol foran væggens el- og antenneudgang, hvor connect enheden også kan stå
Af kandersen
bentpetersson skrev: Det er iøvrigt virkelig bekvemt og nemt at tilslutte og ændre tilslutninger til one connect
Hvor tit gør du det?
Af bentpetersson
Jeg havde lavet et meget langt og udførligt svar med vel det meste, der kunne besvare dit spørgsmål. Min kone var dog færdig med maden, og jeg mærkede, at jeg skulle skynde mig. Så jeg trykkede på udfør-knappen, uden at tage kopi af hele teksten, men fordi mit indlæg havde fået en androidsmiley fra tastaturet, opstod der krise -en meget dyb krise. Indlægget kunne ikke godtages. Jeg kunne desværre ikke finde indlægget, skønt jeg prøvede at gå retur. Det er før lykkedes. Hvis jeg engang finder det, vil jeg bringe indlægget.

Så svaret indtil da, er at både jeg og vore gæster ofte benytter indstiksmulighederne i one conneckt enheden.

Den ikke godkendte og udefrakommende smiley satte jeg efter at have skrevet, at der nok fandtes endnu flere benyttelser end de nævnte, men at jeg nok ikke huskede dem, fordi jeg ikke fik ondt i hverken ryg eller nakke, fordi adgangen er så nem til enheden. :)
ps. Denne gang en smiley med kolon og parentes