Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af PWS
Hej Flatpanels.dk :)

Hvad ville I vælge en?
Panasonic 55cxc725 er en udstillingsmodel, som har kørt et lille års tid. Der følger heller ingen fod med. Den står til 8000.
Sony 55x8505c er en returvare fra en kunde, som er gennemgået af deres service afdeling (hvad end det så er værd). Den står til 7.700kr.
Det skal stå i en meget lys stue, hvor der er to store gulv til kip vinduer mod syd.
Hvad ville I vælge?

Mvh Peter
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
CXC725 har fordelen af at være bagbelyst. Tag dog lige et kig på overfladerne, så du er sikker på, at den ikke er ridset. Hvis det er en demo-model kan du vel også se billedet an inden og tjekke for clouding (kræver dog mørke omgivelser).
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Skærmene har mange af de samme fordele på billedet. Mere tilfælles end forskellige. Dog er CXC725 bagbelyst, som Torben nævner. Det gør den lidt tykkere, men sikrer også bedre lysfordeling.

Så du kan vel med fordel lægge vægt på om du helst vil have Android TV eller Firefox OS i skærmen.

55" Sony 55X8505 kan i øvrigt købes helt ny for 7.777 kroner, så der er vel ingen grund til at få en returvare? (der må være en grund til at den er sendt retur, tænker jeg): http://www.pricerunner.dk/pl/2-3055594/ ... ign-Priser
Af PWS
Jeg har ikke kendskab til hverken Android tv (har dog Android mobil) eller Firefox OS. Ekspedienten snakkede om der var kommet en del fejl på Sony, at de tænkte af sig selv. Når man slukkede den igen, vil den ikke tænde, før der var gået en halv time. Ved ikke om det har hold på sig?
Kan ikke se Sony i aktion. Men billedet på Pana'en ser rigtig fornuftigt ud.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
De issues, der plagede Android i den første version er rettede nu. Mit eget TV har - 7,9,13 - ikke lavet unoder det sidste halve år.
Af PWS
Så hvis det stod mellem en ny Sony og en udstillingsmodel fra Panasonic. Så ville I lade styresystemet afgøre det?

Stod længe og kiggede på Pana'en og kunne ikke umiddelbart se noget clouding.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Clouding kan du nok først se når det er mørkt i lokalet.

Du må jo gøre op med dig selv om "demomodel"-skiltet skræmmer dig. I min mening er der langt mere potentiale i Android end i Firefox OS, men du kan jo sætte en Chromecast i Panaen og få lidt af de samme fordele, for pt. udnytter Android ikke potentialet nok.
Af PWS
Ok. Vi bruger også Chromecast i dag, da vi streamer alt vi ser. På nær Blu-ray, selvfølgelig :)
Nu ser det ud til at mutanten har solgt Pana'en, selvom jeg lavede en online reservation sammen med ekspedienten. Det er squ useriøst!

Er der andre tv I kan anbefale, som vil være værd at overveje? Det skal være minimum 55" og må max koste 8.000 kroner.
Af Grandahl
Jeg synes det er for meget at give 8000kr for den udstiilingsmodel, virker ikke til godt tilbud i mine ører..
Af janbau
Jeg er selv på jagt men vælger nok selv Sony 55x8505

Prøv her
http://www.elgiganten.dk/catalog/tv-rad ... ter-anchor

Du kan finde test af begge skærme her på site og her er de godt anmeldt.

Så er der denne fra lyd og billed.
http://www.lydogbillede.dk/test/tv/stor ... 5-4k-tver/
Af PeterD
PWS skrev: Er der andre tv I kan anbefale, som vil være værd at overveje? Det skal være minimum 55" og må max koste 8.000 kroner.
Kort sagt:

Nej..
Af kronholm
Samsung 55" ku6405 til 7000 ved hifiklubben. Inklusiv 3 års garanti. Det virker til at være et godt tv til pengene. Lurer selv på den model, men i en mindre størrelse.