Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej med Jer,

Jeg håber der er nogen der vil komme med deres mening og synspunkter i dette lille dilemma.

Jeg har solgt mit 55" philips TV da jeg blev træt af det Android de havde lagt på det.

Jeg står så nu og skal finde mig et nyt TV og har kigget en del på elgiganten og power.

Hos elgiganten kan jeg få et LG 55UF772V til 5000,- Dette er vel et 2015 model uden HDR. Dog en 7 Serie.
Hos Power kan jeg få et LG 55UH625VAEN til 6000,- Dette er vel et 2016 model MED HDR. Dog kun en 6 serie.

Hvad bør man vælge her? er det nye 2016 model 1000 kr mere værd fordi det har HDR, men er en 6 serie? eller er det bedre at spare 1000 kr og "mangle" HDR men få et 7 serie?

Og er der ellers nogle andre tv i vil anbefale med et prisloft omkring de 8000,-?

Ser frem til at høre fra jer "eksperter" :)

//Heine
Hej Torben,

Tak for dine inputs.
Jeg har en Nvidia Shield TV boks, som desværre ikke har optisk lydudgang. Og jeg mener ikke det er muligt at passthrough lyd signalet fra HDMI og over i optisk ud på et Samsung TV uden den enten laver det til PCM eller 2 kanals stereo. Hvis nogen har erfaring med dette må i meget gerne give besked, da det jo så kan åbne op for Samsung i min tv kamp :)

Mht Sony'en, så har jeg slet ikke kigget på disse. Udmærker de sig på nogle specielle områder?

//Heine
Til det budget kan du også overveje Lg 58uf830 med VA panel fra 2015.
Det har fået HDR med en firmware opdatering.
Det koster 6999 kr. til og med i dag.

Jeg har købt det i forgårs og tester stadig. Har bekræftet via test, at det aktiverer HDR.
mbm skrev:Aktiverer HDR, og derfor fantastisk ?
Du kan jo via software få ethvert tv til at gå i HDR mode.
Er det rettet mod mit indlæg?
I så fald, hvor har jeg skrevet noget om "fantastisk"?
Jeg har blot afspillet nogle af de tilgængelige HDR videofiler fra nettet, og her aktiverer TV'et selv HDR mode. Min pointe var blot, at flere af LGs 2015 TV har HDR understøttelse, selvom det ikke eksplicit er angivet på deres specs.

I øvrigt har jeg blot påpeget et weekendtilbud på et UHD TV, som trådstarter jo selv kan researche videre om. Jeg har ikke sagt noget om, at det har et bedre billede end TV X eller er et bedre køb end Y.
Siger bare der er gået mode i det der HDR.. og være interesseret I som forbruger om et low-end LCD kan vise at nu er TVét altså aktiveret med HDR og "åndsvagt"
Det er bedre hvis det ikke aktiveres med HDR ville jeg mene.
Hej mhca...

Mange tak for dine inputs.

Jeg har selv kigget lidt på den 830'er, men bliver lidt "skræmt" af at det er et VA panel, og derved ikke har den gode betragtningsvinkel. (Correct me if i'm wrong)

Fik det dog ikke købt, men tænker at det måske kommer på bud igen, eller man måske kan kontakte Power og tage en snak om prisen :)

bør man være bange for VA paneler og betragtningsvinklen?
Mange går uden om flere af LGs modeller pga. IPS og den knapt så gode dybe sort.
Omvendt er der også mange, der går efter IPS for at få bedre betragtningsvinkler, som dog stadig kan findes med fornuftig dyb sort.

Samsung m.fl. bruger primært VA-paneler, mens det er mit indtryk at LG har en større overvægt af IPS paneler end de øvrige mærker. Så hvis du vil undgå VA generelt, så fravælger du også samtidigt en del mærker og modeller.

Jeg sidder relativt midt for TV'et, men det er ikke hængt op, så kan jeg dreje det lidt på bordet, hvis jeg skulle lægge mig i sofaen på en måde, så jeg ikke sidder midt for uden at dreje det.
Det er bare super lækkert med alle jeres inputs...

Jeg har også brugt tiden til at bearbejde økonomichefen der hjemme, og har fået bevilliget et højere budget på sådan 10000-ish kr.

Går udfra dette åbner nogle flere døre til hvor man får mest for pengene.

Bør man holde sig fra Samsung ue55ks7005? Det bruger jo et VA panel?
Vi har der hjemme en vinkel sofa, og når man sidder midt for tv'et er afstanden ca3-3,5 meter. Ydermere har vi et STORT vindue lige overfor hvor skærmen skal hænge, som er stik syd :( Har læst et sted at Samsung har et teknologi der gør at der ikke er så meget genskin i deres TV, err dette korrekt?

Eller bør jeg vælge LG eller noget helt andet?