Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg hænger stadig i bremsen med 2 gamle Panasonic plasmaskærme herhjemme i henholdsvis 42" og 46" og med digitalbokse og hele molevitten for at kunne se en smule fjernsyn.

Nu har Elgiganten LG 55" Smart LED-TV 55UF772V på tilbud til 4.999 og jeg tænker om det er ved at være tid at skifte fjernsynet i stuen ud med en nyere model med indbygget tuner.

Der vil blive set en del digitalTV og meget film på skærmen, men selvom prisen ser fin ud er det såvidt jeg kan se en ældre model, så er der andet der skal overvejes eller er det bare om at slå til mens de har dem på lager?

Link til ElGiganten
Jeg har netop lige købt det til de 5000.

kommer selv fra Panasonic plasma

Mit første indtryk af skærmen er faktisk ret godt, nydelig skærm udemærket billed dog ikke OLED eller Plasma, men til pengene syntes jeg det er et gangske fint tv.

Netflix kører fint og ser vanvittigt godt ud.
Begge tv er 2015 modeller. Den fra Power er 6-serie og den fra Elgiganten er 7-serie. 7-serien har blandt andet en lidt mere lækker finish og deres smart remote, som i mine øjne fungerer rigtig godt. Hvis jeg skulle vælge et af de to tv og det eneste der adskilte dem var 550 kr, så havde jeg helt sikkert taget et 7-serie. Ellers har Power lige haft deres 8-serie med VA-panel i 58" til 7000 kr. Det havde jeg nok hørt om de ville sælge til mig til den pris, selvom det ikke er på tilbud længere :)
Jeg kørte i dag selv efter samme tilbud. Det endte dog med at blive 65" UF860, så et hak bedre, men jeg er ikke imponeret.

Jeg kommer selv fra et gammelt (2008/2009) Panasonic plasma. Jeg går ikke op i kontrast, sortniveauer og kontrast... måske lidt kontrast, da det jo er rart at kunne se skærmen med eftermiddagssolen ind ad vinduerne. Til gengæld går jeg op i motion blur og det er der simpelthen så meget af. Min kone ser det ikke, men det skriger mig ansigtet, så jeg tror, at det ender med, at jeg sender tilbage og prøver et Samsung ks8005 i stedet.
Hvor meget måtte du slippe for uf860 i 65"? Jeg har det selv og synes ikke jeg oplever motion blur? Det eneste tidspunkt jeg oplevede det, var når jeg så Lie to me på Netflix? Jeg har ikke oplevet det med andre serier eller på normale sd og hd kanaler?
...bare lige for ikke at blive "that guy" der stiller et spørgsmål og så ikke vender tilbage...
Jeg købte det og er fuldt tilfreds, billedet var hæsligt til at starte med, men efter at have sat det i "expert mode" og rodet lidt med indstillingerne (blandt andet skruet helt ned for "skarphed") blev billedet ganske pænt at se på. Om det er "plasma-pænt" ved jeg ikke helt, men det er godt nok til at jeg ikke fortryder mit køb. Pege-remoten fungerer forbløffende godt, ligesom det trådløse netværk og streaming-tjenesterne.
Når så det er sagt kan potentielle købere kigge i Powers katalog, de har vist lige sat et 55" 8-serie på tilbud til 6.000.
Jeg har købt det, men synes jeg har lidt problemer. Har prøvet at kalibrere det, men er som om der er noget sort og Hvidt slør på billedet - især når jeg ser fodbold eller spiller Fifa. Hvad dælen kan man gøre ved det og hvad er det? :o