Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Smicer
Jeg ved ikke, om jeg har placeret spørgsmålet det rigtige sted, men here goes: Jeg har et 2-3 år gammelt Samsung 32” og en Chromecast 1.version. Der er generelt et ok fint billede ved streaming. Men når jeg streamer fodbold, oplever jeg, at billede ”hakker” eller at det ikke er ”flydelende”. Jeg har en 60 Mbit forbindelse.

Mit spørgsmål er: Er det fjernsynet eller min internetforbindelse, der forårsager den forringede kvalitet?
Af pkmadsen
Det er Viaplays billedkvalitet der er for ringe. Fodbold er simpelthen ikke så flydende som ved et tv-signal .
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Der er forskel på hvilke Apps de forskellige TV har, men kvaliteten fra streamingtjenesten kan du jo ikke fikse med en udskiftning af TVet.
Af Smicer
Nej, måske har jeg formuleret mig noget mangelfuldt. Jeg skal have nyt tv og vil høre, om nogle tv er mere egnet til streaming end andre. Jeg vil helst undgå at betale mange penge for et fjernsyn, hvis det har kvaliteter udi noget, jeg alligevel ikke har brug for. Jeg bruger næsten kun streamningtjenester.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er vel samme svar. Der er forskel på hvilke apps der findes, men ikke på det signal de hver især får fra streamingudbyderen.
Af Smicer
Men er der ikke forskel på, hvordan de bearbejder det signal? Er prisen også her en klar indikation for kvaliteten, eller kommer det mere og tydeligere til udtryk ved et tv-signal?
Af beatmore
Du skulle da lige overveje at sætte din chromecast over til 50hz - så kan det være det hele kommer til at køre lidt mere flydende.