Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af rallew
Hej med jer,

Jeg har som mange af jer andre sikker har, lagt mærke til, at Elgiganten kører med tilbud på denne skærm i denne weekend. Har de 18000 det koster for at få fingre i vidunderet, men vil jeg blive skuffet?

Dvs. skuffet i forhold til de nyere LG OLED-skærme der bliver spyttet ud nu. Her tænker jeg primært i forhold til billedkvaliteten. Er der væsentlig forskel?

Jeg skal hovedsageligt bruge det til at se fodbold og andre sportsudsendelser, men helt sikkert også til film. Gamer også af og til på PS4.

Er det værd at hive det store kreditkort frem for?

PS: Jeg er ikke den store Hi Fi-nørd, men er sgu blevet ret så imponeret af hvad jeg har set på at af OLED-skærme ude i butikkerne.

Håber I kan hjælpe.
Tak
Af janbau
Rigtig godt spørgsmål og nu da det er den laveste pris hidtil , jeg er også fristet men havde dog set den flade 950 V i stedet.

Det er især HDR og bevægelse på skærmen som er meget vigtig . Kan den egentlig køre HDR nu ?
Af Glennda
Det tv kunne godt blive mit.
1. Kan man se formel 1 på det ?
2 Kan man se fodbold og ishocky Bolden og pucken tydelig ?
3 Film ?
Det norske sprog er ikke lige mit bedste tek.no
Altså hvad duer det til sammenlignet med andre skærme til 18000 ?
Af Turbo
Glennda skrev:Det tv kunne godt blive mit.
1. Kan man se formel 1 på det ?
2 Kan man se fodbold og ishocky Bolden og pucken tydelig ?
3 Film ?
Det norske sprog er ikke lige mit bedste tek.no
Altså hvad duer det til sammenlignet med andre skærme til 18000 ?
1. Ja.
2. Ja, men CRT og Plasma ville være bedre.
3. Ja, hvis du sætter en på eller finder en kanal der sender film, hehe - men CRT og Plasma ville være bedre.
4. Du har ikke prøvet - Dansk og Norsk minder ret meget om hinanden. Kan du læse Dansk, kan du også læse Norsk.
5. Bedst til HDR materiale, langt bedre end LCD/LED nogen sinde kan blive - Uskarpt ved hurtige bevægelser lige som alle LCD/LED pga. de styrer OLED på samme måde som de styrer LCD/LED - OLED er faktisk en hurtig teknologi, det er styringen der gør den Uskarp ved hurtige bevægelser.

Jeg har en EF950V OLED - ville heller have en Plasma i 4k HDR hvis man kunne få dette.
Med fare for at få en masse glade LCD/LED ejer på nakken - LCD/LED er det dårligste billede der nogen sinde er lavet, CRT og Plasma havde en langt bedre billedkvalitet. OLED vs LCD/LED vil OLED hel klart vinde med mange længder. Et LCD/LED har også en svag tåge oven på billedet hvis du ser det ved siden af et OLED.
Af mbm
Hej turbo.
Enig. Det er så pissesurt plasma forsvandt.
Det kunne have været vildt hvis vi havde taget plasma videre i 4K HDR, i stedet for at bygge oven på LCD, som jo bare er snot.