Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Er der nogle der har erfaring med om Samsungs M86 og M87 købt via f.eks. shg.dk, tapeconnection.dk er kompatibel med danske undertekster.

Har kontaktet Samsung men fik lidt et kryptisk svar som hverken var ja eller nej - men at jeg selvfølgelig skulle købe det igennem dem...

Håber I kan hjælpe
Af Munch
Jeg ville da spørge TC eller SHG direkte, de må da selv vide hvad de sælger. Og jeg vil da mene at de har afprøvet features ;)
Af tommyhj
hvis den overhovedet kan vise undertekster, så viser den bare dem der er indkodet i signalet, vil jeg tro. På det Toshiba 3030D jeg har, kan man vælge hvilket sprog der skal være standard, hvis der er flere i signalet (hvilket jeg ikke har oplevet endnu)...
Af Munch
Jamen hvis ikke den understøtter dansk så hjælper det ikke noget at modtage danske undertekster O_O
Af Gøkhan
de nye samsung modeller skulle meget gerne understøtte dk altså også tyske modler skulle kunne det.
Af tommyhj
træmanden skrev:Jamen hvis ikke den understøtter dansk så hjælper det ikke noget at modtage danske undertekster O_O
Jeg mente at hvis den understøtter undertekster så er den ligeglad med hvilket sprog de er på. Jeg kan ikke forestille mig at en producent vil begrænse tuneren til kun at vise undertekster på ét bestemt sprog. At man kan vælge sprog på nogle tunere betyder vel bare, at man foretrækker dette sprog, hvis der er flere (engelsk, tysk, swahili) i udsendelsen - på samme måde som på en DVD afspiller. Tror jeg...
Af Jepper
Tak for svarerne.

Har hørt at det danske sendesystem er noget for sig selv så der er ingen der 100% kan sige om det DVB-T og undertekster fungerer

HAr fået følgende svar fra SGH:
"Den digitale tuner burde understøtte det meste i tv, men ved visse kanaler (ved dog ikke hvilke endnu) vil en box være nødvendig"

(Mit spg. var "byggede DVB-T kompatibel med) danske undertekster når jeg kører digitalt TV uden at jeg skal en ekstern box tilknyttet?)