Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af morten_
Hej med jer.

Jeg har en stor, hvid væg der skal dekoreres med et 32" tv. Efter overvejelser, læsning, og besøg i diverse butikker står valget mellem Samsungs M eller N71 og R87.

Jeg ser ikke meget tv, og køber primært tv'et pga. pladsbesparelsen. Derfor er ultimativ kvalitet og fuld HD osv. osv. ikke et must. Valget faldt på de 2 pga. de relativt gode erfaringer folk har bl.a. her i forumet, og pga. designet.

Er der nogen her der har et længerevarende indtryk af R8x serien? Skærmen har bedre kontrast på papiret, men ellers samme specs som N71 som jeg ser det. 100Hz på M71 er jeg ikke sikker på er nogen speciel fordel.

R87 tiltaler mig umiddelbart, fordi det er en nyere generation og pænere design, men M-serien er jo en "klasse" højere end R, generelt set.. argh, kan I se mit dilemma? :-)

Jeg har analogt kabeltv, og vil ellers bruge tv'et til dvd - ikke andet.

Meninger, betragtninger og indtryk modtages med kyshånd!
Af Jonathan
Du kan ligeså godt komme med en max pris.. ellers skal du nok blive bombarderet med forslag til skærme der er meget bedre men også gerne 5000 til 10000 kr. dyrere end du egentlig forventer at bruge...

Jeg har selv købt et Samsung R81 i 37" hos shg.dk og er fint tilfreds, jeg er godt klar over at man sagtens kan få tv der er meget bedre, men det lyder til at du har nogenlunde de samme krav til brug som mig... billedet står fint med analogsignal og dvd klare den glimrende... den eneste forskel så vidt jeg kan se på r86 og 81 er at der ikke er en dvb-t tuner i 81´eren

Men held og lykke med tv jagten
Af morten_
Jonathan > Tak for dit svar :) Og jeg har et budget på max. 10.000, men jeg er nået til den konklusion at jeg med mit analoge kabeltv ikke opnår super-duper høj billedkvalitet. Derfor har jeg regnet med at sigte efter noget i prisklasse med N71 eller R87.