Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg er ret vild med den buede skærm.

+
Tv designet pryder virkelig stuen. Skærmen er tynd og elegant. Reflekser fra væglamper kan slet ikke ses. Også lyset fra fire vinduer, der giver genlyd mod skærmen formindskes.

÷
Det eneste der begrænses er betragtningsvinklen, som dog ikke formindskes på grund af afstand på kun ca 2,5 m til tv og møbelplacering.
Nuværende tv: Samsung 55" UE JS 9005 (buet)
Tidligere tv: Samsung 55" F 9005 (fladt)

Har du et buet tv, vil jeg gerne høre din kommentar på denne tråd om fordele og ulemper. TAK ☺
Nej, givet prisen var det et acceptabelt onde. Kurvede skærme er rent design fis og buen er alt alt for svag til at give nogen former for "immersion".

Min skærmen er en LG EG910v (55", HD, OLED). Givet at der her ca 95% af tiden kun sidder een og i de sidste 5% sjældent mere end 2-3 stykker og kikker så valgte jeg at leve med det indtil en 4K 65" OLED flad er til at betale :)
Har en LG 910 v OLED, jeg ligger egentlig ikke meget mærke til buen mere. Tænker ikke over det..

Måske fordi buen er forholdsvis lille på LG
Hvis jeg kunne vælge mellem en flad og en buet version af mit TV havde jeg nok gået efter den flade.

Når det så er sagt syntes jeg ikke den generer, andet end en uheldig refleks fra en lampe ind imellem.

Det er ikke noget jeg lægger mærke til i dagligdagen og jeg kan derfor godt have lidt svært ved at forstå folk som helt og aldeles udelukker specifikke modeller alene på grund af buen.
Supergris skrev:Hej.
Blot af ren og skær interesse. Skiftede du skærm, blot for at får buen, eller var din gamle skærm blevet defekt?
Spørger, da de jo begge er af samme mærke og størrelse...
Situationen med det gamle TV var, at der blev skrevet så meget om Samsung og Tordenfluer. Jeg påviste i de to fora herhjemme at der kunne opstå problemer med LCDskærme uanset fabrikat. Samtidig fulgte en debat om, at Samsung kun erstattede skærme, når de var under 6 måneder. Jeg ønskede også at undersøge det sidstnævnte og fandt et testprogram, og gennemgik skærmen nærmest med lup.
Faktisk så jeg intet, men min kone fik øje på to klatter for oven og til højre i skærmen. Noget man ikke kunne se ved normal TVkigning.
Minsandten, der var 2 tordenfluer + 1/2, der gemte sig i kanten.
Skønt TVet allerede var 18 måneder gammelt ville jeg undersøge Samsungs og Elgigantens reaktion.
Jeg skrev, at hvis det ikke var muligt at udskifte skærmen til een, hvor det var umuligt at få tordenfluer, var jeg ikke interesseret i en udskiftning.
Og det lod sig jo ikke gøre ud fra min teori om, at alle LCDskærme kunne få problemet. Ud fra dette erklærede Samsung mit TV som totalskadet.
Knap halvanden uge senere fik jeg alle penge retur og måtte tilmed beholde oneconnecktenheden samt fjernbetjeninger.
Med alle disse penge i hånden havde jeg nok til at købe et nyt, og da kvaliteten var ekstrem god på det gamle, brugte jeg tid på at finde et, der efter min mening var bedre. Det var UE55JS9005.
Desværre fandtes det kun med buet skærm, og jeg måtte virkelig se denne TVskærm an før beslutningen. Designet og det enog bedre billede overbeviste os, og jeg turde købe.

Og til Vaag, Mick og Grandahl:
Som I næsten kan se af ovenstående, er jeg helt enig med jer.
jake51 skrev:Som Grandahl lægger jeg ikke mærke til buen på mit LG OLED 910
Nå tv er tændt ses billedet mærkværdigvis lige. Det må kræve noget specielt at vise billedet rigtigt.
allando skrev:Har et Samsung 65HU8505. Efter 2 år stadig tilfreds. Buen er super imod reflekser fra vinduer. Kunne godt finde på at købe et buet OLED næste gang.
Da jeg stod for at vælge nyt TV, så jeg LGs Oled model i buet.
Hold op sikke en smuk skærm, som den stod der kun få millimeter tyk som en vælvet glasplade. Det eneste, der afholdt mig for at købe dette TV, var, at det kun kunne præstere HD.