Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af OleConradK
Når jeg kører en "Test", på NAD'en, hvor jeg kan regulere lyden på:

Front L
Center
Front R
Surround R
Surround L
Sub

går det perfekt igennem.

Men når jeg sætter en Surround film på, ER DER INGEN LYD i to bagerste højtalere, Surround R og L????

TV'et er forbundet med eet optisk kabel til NAD'en!

Hvad sker der ::l
Af Turbo
Bromberg, til 7.1 lyd bruger man surround back, ikke til 5.1 - den NAD er efter hvad jeg kan se en 5.1 receiver.

Ole, jeg tror du skal prøve at kikke på dit optisk output på TVet (indstillinger) om det står rigtig.
Af bromberg
Surround back skal da vælges til et 5.1 på en 7.1 receiver?
Eller nu bliver jeg da i tvivl:).
Men er det en 5.1 ja så er det ikke et problem ihvertfald. Under soundmode har du den på "direct"?
Hvilken afspiller bruger du? Optisk kabel kan ikke afspille DTS-HD og true Dolby- bare lige til obs.
Jeg ved dog ikke om optisk kan trække et alm DTS og Dolby spor ud af HD lydsporet
Af Turbo
Surround back bruges ved 7.1 lyd og bi-amp (9.1, 11.2 osv. også) ;) Billedet her viser det også meget tydeligt:
http://ecx.images-amazon.com/images/I/9 ... L1500_.jpg
Jeg har selv en Yamaha RX-A840 (7.1) til et 5.1 højtaler setup, jeg bruger ikke surround back men surround L og R.

I indstillinger på mit TV (LG) har jeg DTV og digital out på automatisk - der kommer fint Dolby digital (5.1) fra TV2 over til reveiveren via optisk - jeg tror det er Ole's problem (indstillinger på TVet).
Af bromberg
Hold nu kæf...:). Måtte lige tjekke herhjemme og du har ret:)..

Ved ikke lige hvor jeg fik den overbevisning fra. Troede lige pludselig selv jeg havde gjort det forkert igennem lang tid så:)