Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Grandahl
Det står jo i dag til 9888kr hos Power.

Overvejer dette tv, og mangler lidt kendskab eller erfaringsgrundlag med den. Kan se den kan optage, men for mig at se har den kun 1 tuner, er det ikke sådan det forholder sig?

hvordan ift. Netflix og UHD, vil man miste meget der ved ikke at have 4K mulighed, nogen der har oplevelser der?

Andre oplevelser er velkomne, eller info der er værd at bemærke, er slør et stort problem?
Af rasmus28
Hej Grandahl. Jeg har haft tv´et siden i lørdags og jeg er meget imponeret hvad
angår billedkvaliteten. Billedkvaliteten er fremragende og den overgår med længder
mit gamle og elskede panasonic plasma v10. Ekstremt flotte og naturlige farver samt
et utroligt sortniveau.
Slør er ikke noget problem og skærmen og god til sport. Jeg har dog oplevet hak i billedet ganske få gange, men jeg har ikke rodet så meget med trumotion-systemet endnu. Desuden har jeg oplevet screen door effect, hvis jeg har en siddeafstand ekstremt tæt på skærmen.
Tættere end to meter-så vil man nogle gange opleve screen door effect.
Det eneste minus jeg har oplevet er at skærmen er meget
lidt tilgivende hvad angår kanaler og programmer i lav kvalitet/opløsning.
Jeg synes ikke 4k er relevant, med mindre du kommer op i 65 eller sidder ekstremt tæt på skærmen. Skærmen
kan godt afspille 4 k film, men den nedgraderer dem til full hd.
Hvad angår kalibrering kan du med fordel kigge på cnet og rtings, de har begge nogle godt kalibrerings-forslag.
Det var mine indtryk herfra.
Mvh. en glad oled ejer
Af KBW
Hej Grandahl

Jeg er ude at rejse, men hvis du kigger tilbage på mine kommentarer de sidste 4-5 måneder kan du se min mening.