Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej forum,

Som nyoprettet bruger håber jeg en venlig sjæl - eller to - kan hjælpe mig videre ift. beslutning af TV indkøb. Jeg har været igennem en del tråde, omkring to fladskærme der pt. er i mine overvejelser. Men jeg er stadigvæk usikker på hvad jeg skal vælge. Så med fare for at gentage et spørgsmål, der allerede er debatteret, vover jeg pelsen :-)

Samsung UE65JU7005 UHD-TV vs. LG 65UF860V ELLER måske et helt tredje?

Mit behov
  • Primært TV – YouSee Boks (gud bedre den)
    Streaming (Netflix)
    Sidder 4,5-5 m. fra skærmen (primært midt for)
    Meget lys stue
    Gode farver og billede (jeg er dog ikke nørdet).
    Lyd ikke så vigtigt. Der kommer noget eksternt.
    Max. 20.000
Min største bekymring ligger nok i den ”lyse stue”.
Har ”hørt” at LG’s smart tv funktion er en del mere brugervenlig end Samsung, men tænker det er en vanesag?

Jeg er meget lidt teknisk mindet og har ikke været i markedet for TV de sidste 5 år. Så jeg er let at imponere/forvirre med teknik snak.

Håber på lidt konstruktiv feed back eller henvisninger til relevante links (tråde).

Takker på forhånd
Mettex
Sony 65X8505C kan købes i Elgiganten for 11.999 kr denne og næste uge. Den har Android smart tv som nok bliver bedre med tiden. Motion systemet skulle være bedre end Samsungs.
LG har IPS panel hvor betragtningsvinklerne er gode, men sortniveauet halter. De andre har VA-panel.
Hvis du gerne vil brænde 20K af så vent nogle måneder til de nye 2016 modeller er faldet lidt.
Hvis du vil gøre et godt køb nu, så skynd dig at finde en 2015 model.

Har selv lige købt en 2015 model (Sony 65X8505) til de 12.000 kr.. afløseren 2016 modellen koster 20.000 kr.
andmm's bud er værd at tage med i betratning. Jeg ville holde mig fra LG pga. IPS-panelet.

Hvis du til gengæld kan leve med et buet tv, så kan du for dine 20.000 kroner få et Samsung JS9505 som Elgiganten har på tilbud i denne weekend. Hvis du kan leve med buen, er det en kanonpris på det TV.
http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... 5js9505xxe

Her er en test af det fra flatpanels: http://flatpanels.dk/test.php?subaction ... 35037269#5

Og her fra AVForums: https://www.avforums.com/review/samsung ... view.11232
Jeg ville også helt klart skynde mig at købe Sony 65X8505C til 11.999kr hvis det var mig. Men både Samsung og LG modellen er også gode modeller, men vær forberedt på at der er dårligere sortniveau på LG'en som også andmm skriver. IPS har rigtigt flotte farver, men det kniber altså tit/altid med det sorte. Til dels pga noget der hedder IPS glow, som nærmest "brænder" igennem den sorte farve. LG er efter min erfaring også lidt dårligere end Sony, når det kommer til backlight bleed.

Hvis det stod til mig var rækkefølgen:
Sony X85
Samsung JU7005
LG UF860V

Og lad nu for guds skyld være med at bruge mere end 12-14.000kr på en 2015 model, så hellere vente til de nye 2016 modeller!

Held og lykke med købet :)
9505 er det bedste valg til en lys stue..
Sony' er meget mørk og egner sig bedst til aften brug lidt ligesom at sidde i en biograf..
Ville skynde mig at købe samsung 65 9505 du får så meget tv for pengene og det er det bedste på markeder af sin slags og 11 tusind i rabat denne weekend, det havde en vejledende udsalgspris på 55.000 sidste år da det kom og er kun kommet så langt og hurtigt ned i pris pga oled's indmarch på markedet...
Super tv
Det burde være en no brainer...!!!
andmm skrev:Sony 65X8505C kan købes i Elgiganten for 11.999 kr denne og næste uge. Den har Android smart tv som nok bliver bedre med tiden. Motion systemet skulle være bedre end Samsungs.
LG har IPS panel hvor betragtningsvinklerne er gode, men sortniveauet halter. De andre har VA-panel.

FEDT, tak for tippet. Vil køre hen og kigge på Sony TV'et. Kan ikke helt gennemskue om det Android bliver et irritationsmoment.
Hej alle,

TAK for super interessante indspark. Det gør ikke beslutningen nemmere. Havde svoret ikke at få en buet fladskærm, men er nok nødt til at tage det til genovervejelse (samsung 65 9505) og så dukkede Sony 65X8505C også op, som en mulighed.
Jeg må ud og kigge i butikkerne i morgen.
TAK :-)

S