Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Webb
Hey,

Jeg har lige investeret i et Samsung 32" LE32R32B. Et billigt fjernsyn, men jeg kunne få det med returret og garanti og alt muligt, så plz ikke lynch mig for ikke at have købt Toshiba :p

Jeg er egentlig meget godt tilfreds med det, bortset fra ét problem; Når jeg ser tv (analog atm, Selector inc) med en mørk scene i en film fx, toner den dominerende sorte farve de resterende farver ned i brightness. Dvs er billedet overvejende sor, bliver hvide farver grå. Et godt eksempel er Discovery Channel, som smider en jordklode op på en sort baggrund, hvorefter Discovery logoet bliver gråt, i stedet for den normale vide farve.

Jeg har set flere film på det nu, og det er en ret så irriterende skavank, da nogle film skifter meget mellem sorte og lyse scenarier. Det skal siges den også gør det med film over computeren.

Nogen der ved hvad dette skyldes? Er det simpelthen bare et for billigt tv jeg har købt?

Ydermere ville jeg gerne høre om der var noget der havde et sæt settings, så man kunne indstille tv'et helt optimalt, ligesom i Toshibatråden på dette forum?

Sidst; er der nogen der har erfaring med en TDC Selector? Er det digitale signal pengene værd?

Håber på jeres hjælp..

Mvh
Webb
Af thorber
Jeg købte en Selector igår, og den er alle pengene værd.
Der er meget bedre billede på alle kanaler, men du skal skynde dig, TDC's tilbud gælder kun til den 6. maj.
Af macbane
jeg kan også kun tale for selectoren. Den gør rigtigt meget ved dit antenne signal. Folk der siger andet skal du ikke lytte til.
Webb skrev: Jeg er egentlig meget godt tilfreds med det, bortset fra ét problem; Når jeg ser tv (analog atm, Selector inc) med en mørk scene i en film fx, toner den dominerende sorte farve de resterende farver ned i brightness. Dvs er billedet overvejende sor, bliver hvide farver grå. Et godt eksempel er Discovery Channel, som smider en jordklode op på en sort baggrund, hvorefter Discovery logoet bliver gråt, i stedet for den normale vide farve.
Det er fordi tv'et kompenserer for manglende kontrast i panelet, ved at skrue op og ned for lyset. Hvis du vælger indstillingen "Movie" (Eller film, eller hvad den nu hedder på dit), så skulle funktionen være slået fra, til gengæld får du dårligere kontrast. Sådan er det når man køber det billigste, og ikke lytter til alle de kloge mennesker der fortæller dig at du skal købe et Toshiba i stedet for... :) Kort sagt: Returner det, og køb så for hulen dét Toshiba!!!

Webb skrev:Ydermere ville jeg gerne høre om der var noget der havde et sæt settings, så man kunne indstille tv'et helt optimalt, ligesom i Toshibatråden på dette forum?
"Helt optimalt" kan det aldrig blive ved at kopiere andres settings, der kan være ret store udsving fra apparat til apparat, inden for samme model (især for LCD-tv)
Af Webb
1000 tak for jeres svar! Især rådet med Movie indstillingen var helt uvurderlig ^^

Mht settings vil jeg alligevel gerne have folks data, da jeg er en hat til at indstille disse ting. Så hvis der er en der fx har en Selector og synes de har ramt plet, kan det være deres indstilliger ikke er langt fra mine.. Jeg føler i hvert fald godt det kan blive bedre end det er nu...