Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg er begyndt at gøre de indledende øvelser til at købe mig et nyt TV. Jeg har kigget både her og i butikker og syntes at Sony virker som et ok smart TV. Jeg kan f.eks godt lide at det bruger Android - da det virker som om at det er et fremtidssikret produkt.

Så er det jeg tænker er det sådan at når der kommer en ny Android version - kan man så få den version på sit Android TV eller hvad?
Tak for dit svar Torben.

Utroligt at vores politikere og EU ikke går ind i sådan noget. Det er selvfølgeligt fint nok at Sony siger at deres 2015 modeller bliver opdateret, men så ved man heller ikke mere.

Jeg er ikke et tech-geni men jeg tænker at gamle versioner af Android (særligt dem der ikke bliver opdateret mere) er nemmere at hacke end dem hvor os og version er up to date.

Og man har jo købt hardwaren - på samme måde som når man køber en Android tlf - så har man vel også ret til at skifte softwaren i hvert fald i min bog.
Gamle modeller (gælder både mobiler og tv) vil ikke nødvendigvis altid have godt at få det nyeste software løbende. På et tidspunkt kan hardwaren ikke længere følge med funktionerne og performancekravet fra softwaren.

Derudover ved de at det giver incitement til at købe nyt, når det gamle hardware er forældet og ikke længere modtager ny funktionalitet.

Til sidst er det også nemmere for producenterne, at de ikke konstant skal tage hensyn til gammel hardware, når de udvikler ny software - det ville være en stor begrænsning for innovationen.
Ryan76 skrev:Tak for dit svar Torben.

Utroligt at vores politikere og EU ikke går ind i sådan noget. Det er selvfølgeligt fint nok at Sony siger at deres 2015 modeller bliver opdateret, men så ved man heller ikke mere.

Jeg er ikke et tech-geni men jeg tænker at gamle versioner af Android (særligt dem der ikke bliver opdateret mere) er nemmere at hacke end dem hvor os og version er up to date.

Og man har jo købt hardwaren - på samme måde som når man køber en Android tlf - så har man vel også ret til at skifte softwaren i hvert fald i min bog.
Android TV vil generelt ikke have ret mange måder at blive angrebet på, men sikkerhedsopdateringer giver dig ikke nødvendigvis ny version af Android.

De eneste der reelt tillader og supporterer at du skifter softwaren selv er Google og Sony (På mobilfronten)
Godt nok, så er Android TV tænkt generisk, men producenterne skal selv tilpasse opdateringen, så den passer til deres TV. Det betyder, at man ikke bare kan rulle standardversionen ud direkte fra Google og jeg er RET sikker på, at Sony/Philips/... på et tidspunkt vil holde op med at smide nye versioner ud til gamle TV.