Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Ronald juul larsen
Hej.
Jeg står og skal købe et 55t tv. Jeg vil have 4k/uhd. Jeg tænkt jeg vil bruge omkring de 10,000kr.
Det må meget gerne være yousee reedy.
Jeg er lidt forelsket i et LG 55" Ultra HD SMART TV 55UF840V men mest på baggrund af styresystemet og designet (smart remote) for jeg syntes på den udstillings model jeg så, hos elgiganten-gentofte at farven var bedre på et tilsvarene Samsung der stod vedsiden af. Jeg syntes at den mørke var for mørk på lg`en, og det gave ikke den naturlig 4k udtryk.
Jeg så også et sony kd55x8505c hvad jeg kunne se var det et markant bedre billede på sony`en i forhold til lg`en.
Håber i kan hjælpe mig.
På forhånd tak.
Af PeterD
Du kan ikke lade dit køb afgøre hvordan skærmene ser ud i Elgiganten.

De sælger helst den skærm de tjener mest på..

Hvad kan du bedst li': Samsung, LG, Sony eller Panasonic?
Brugeravatar
Af KimKaos
Du kan aldrig få et ordenlig billede i butikkerne - ofte har de bare knaldet deres skærme op uden nogen form for kalibrering.

Og kalibreringen er alfa og omega når det kommer det de nye smart tv - et korrekt indstillet tvs billede ligger milevidt fra et der bare er hevet op af boksen.

Vi har alle forskellig smag og ingen ser tv i de samme omgivelser så det er svært at fortælle dig hvad du skal købe - Jeg er meget tilfreds med mit 55JS8005 og fortryder ikke at jeg har købt det.

Jeg var ellers oprindelig ude efter et X85 men droppede det efter at det bøvl der var med deres software - om der er kommet styr på det ved jeg ikke - men hvis ikke så ville jeg fravælge alene af den grund.

LG laver også gode TV men jeg er som dig ikke så vild med deres software.

Men det korte af det lange er kan du få et JS8005 til 8-8.500,- så køb - Jeg tror ikke du vil fortryde.
Senest rettet af KimKaos 24 feb 2016, 13:45, rettet i alt 2 gange.
Brugeravatar
Af KimKaos
KimHansenDK skrev:Hvor kan du få JS8005 til 8-8500,- ??
Det dukker op med mellemrum.

Jeg vil foreslå at du kikker på "Tilbudsjagten" lige så snart der dukker et nyt indlæg op - det var sådan jeg fandt mit.

Men tøv ikke for nogle gange er det tilbud der forsvinder lige så hurtigt som de dukker op - mit var på nogle få timer og så var det væk igen.

Men jeg vil tro at lige så snart at de nye modeller er på vej om ganske kort tid så ryger de sidste JS8005 ud på tilbud.
Senest rettet af KimKaos 24 feb 2016, 13:43, rettet i alt 3 gange.
Af Supergris
KimKaos, som jeg forstår det, så er trådstarter jo NETOP vild med LGs styresystem (software)!
PeterD, du skal vist bytte lidt rundt på dine ord, før det, du skriver, giver mening...

Som der er omtalt, må du aldrig lade dig styre af, hvordan billedet repræsenterer sig i butikkerne, da de ikke er kalibrerede, du ikke kender det signal, de modtager, og lysforholdene er helt anderledes hjemme i stuen.
Stol derfor hellere på de omtaler og reviews, du kan finde på nettet eller andre steder.