Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Hilfiger
Så fik jeg sgu en ret uheldig dag.

Min søn på 2 1/2 år har haft fat i en af mine skruetrækker. Han vælger selvfølgelig at ridse mit 6 måneders gamle LG 55" 4K tv....endda ret meget.

Ridserne kan man ikke se når der er lyse scener......men ved mørke scener samt tv slukket er de naturligvis ret synlige. Der er for det meste dybe ridser. Der er også en del ridser på kanterne(den der holder fronten på plads).

Fik kontaktet mit indbo idag. De ville godt dække det mod 1000,- i selvrisiko. Værkstedet skal selvfølgelig vurdere om det kan repareres eller om de vælger at totalskade det.

Hvad er jeres erfaringer med sådan noget.....bliver skærmen repareret eller skrotter man sådan noget nu om dage ?

På forhånd tak
Af Sprocklar
Altså jeg har arbejdet i en elektronik forretning og der var en almindelig indstilling til at det i langt de færreste tilfælde kan betale sig at lave et fjernsyn mod prisen på et nyt. Dog skal det lige siges at hvis det kun er 6 mdr gammelt er det da en mulighed. Det kommer selvfølgelig også an på hvad forsikringen vil hoste op med. :-)
Af Hilfiger
Sprocklar skrev:Altså jeg har arbejdet i en elektronik forretning og der var en almindelig indstilling til at det i langt de færreste tilfælde kan betale sig at lave et fjernsyn mod prisen på et nyt. Dog skal det lige siges at hvis det kun er 6 mdr gammelt er det da en mulighed. Det kommer selvfølgelig også an på hvad forsikringen vil hoste op med. :-)
Mht ridserne så er det kun på fronten. Det er en slags plastic skærm eller lign. Ridserne er ret dybe. Der er også en del ridser på kanten af tv'et.

Forsikringsselskabet spurgte hvad jeg har givet for tv'et. Jeg har oplyst at det var sat ned til 4999kr mod 11.000. Så jeg har selv givet 4999kr for ny.

Men når jeg kigger på prisen idag så koster det 7500-8000kr.

Vil du ikke mene at de vælger at skrotte det ?

Jeg har jo selv givet ca 5000kr.
Af Sprocklar
Mht ridserne så er det kun på fronten. Det er en slags plastic skærm eller lign. Ridserne er ret dybe. Der er også en del ridser på kanten af tv'et.

Forsikringsselskabet spurgte hvad jeg har givet for tv'et. Jeg har oplyst at det var sat ned til 4999kr mod 11.000. Så jeg har selv givet 4999kr for ny.

Men når jeg kigger på prisen idag så koster det 7500-8000kr.

Vil du ikke mene at de vælger at skrotte det ?

Jeg har jo selv givet ca 5000kr.[/quote]

Jo det vil jeg tro de gør, altså det er dog min uprofessionelle vurdering. Men hvis panellet i fjernsynet skal skiftes ud koster det normalt tæt på det du har givet for tv'et altså med timeløn for reparatøren så det vil jeg gætte på.
Af Hilfiger
Men panelet laver en slags hvid skygge i venstre side. Det har den altid haft og det har bare spredt sig. Skal man oplyse også det ? Det har intet med skaden at gøre.
Af Sprocklar
Det kan være skærm bleeding. Det er et kendt problem med fladskærme. Prøv at google bleeding/clouding og se om det ikke skulle være det.

Jeg ved ikke om det skal oplyses til forsikringen da det har været der hele tiden.

Jeg mente nu også om din kære søn havde lavet så dybe ridser at det var gået ind og ødelagt panellet, men du skrev selvfølgelig også at du ikke kunne se noget når der var lyse farver på skærmen
Af Hilfiger
Ja det er sikkert skærm bleeding. Men det er bare blevet lidt værre med tiden.

Mht de ridser. Så er de ret dybe. Men ikke at det har ødelagt panelet.

Men det jeg mener er...da købsprisen er 5000kr så løber regningen sikkert et sted derhen.

Men synes du stadig at jeg skal oplyse det med bleeding ? Jeg skal alligevel betale 1000kr hvis de vælger at lave det
Af Sprocklar
Altså du kan selvfølgelig godt sige det, dog skal du nok ikke forvente de vil tage det med i deres vurdering, da du selv siger det har været der fra starten af plus det er et kendt problem på nogle fladskærme. Men som sagt vil jeg tro de arkivere det lodret i stedet for at betale en dyr reparation.
Af Globulus
Er der "kun" tale om en selvrisiko på 1.000 kr. eller mister du også en evt. årsbonus som du ville have fået for at have været skadesfri?

For mit eget vedkommende ligger en sådan bonus på omkring 600-800 kr. årligt, så vidt jeg husker.