Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

God aften.

Jeg håber een eller anden her på forum kan hjælpe inden jeg bliver helt tosset.
Mit TV er et Sony KDL46w5500 46" - lidt ældre sag, men fejler intet, og kan stadig det hele (eller.. ? ) Hidtil har der aldrig være problemer med digital TV, intet.

Vi har kabeltv gennem Yousee - og det plejer at fungere.
Pludselig i dag forsvinde følgende kanaler: TV2 (HD) "3", Kanal5, samt DK4
Ved henvendelse til Yousee får jeg at vide, at disse kanaler ligger på samme "quamm" (?) = 80 og at der må være noget galt med mit antennekabel. Det skal siges at huset er rimeligt nyt og antennekabler er nye, helt ude fra vejen. De kabler jeg bruger er ligeledes nye og ikke selvgjorte, med dobbelt skærm og korrekte stik. Det mystiske er så at; Vi har et andet TV, et Philips af ca. samme alder som Sony. Dette står andetsteds i huset og kan GODT vise de forsvundne kanaler (!) ??
Jeg har så forsøgt følgende: Antennekabel fra Philips byttet med det fra Sony. Hjælper ikke.
Slæbt Philips ned i stuen og placeret samme sted som Sony. Alle kanaler er til stede, og det er uanset hvilket kabel. Prøvede endda med et gammel selvlavet kabel med løse lallestik. Alle kanaler er til stede på philips, men mangler på Sony. Nuvel, restarte Sony, geninstallere alle kanaler. Intet hjælper. Tjekke om opsætning er korrekt, 143 mhz, id = 100 etc. Alt er
som det skal være. På nettet og hente en nyere udgave af softwaren til Sony, opdateres og forfra som med nyt TV (når man opdaterer sådan et fjernsyn starter det nærmest som om det netop var pakket ud) geninstallere alle kanaler.. No way. De forb*ndede kanaler er
der stadig ikke.. Hvad hulen er der galt ?

Som sagt - jeg er ved at være godt træt af situationen ;-)
Bent odense skrev:Prøv at vælge Sverige som land på tv'et,søge igen på YouSee frekvens/ID.
Tak for svar - desværre kan man ikke vælge "land" - det var i gamle dage på den analoge del man kunne vælge landekode. Det her er rent digitalt, så man kan vælge frekvens og leverandør id - i dette tilfælde 143 Mhz og ID=100. Men tak for god ide alligevel :-)
Grandahl skrev:Er du sikker på den kan tage HD kanaler, kan være Yousef har lukket ned for SD kanaler
Jaja, der er fuld HD, nul problem. I mellemtiden har Yousee selv måttet krybe og erkende at fejlen lå er deres system Åbenbart fejlkodning af signal, som viser sig på nyere TV der er mere kræsne med korrekt dekoder packet information i signalet. I dag viste det sig at der var flere i nærområdet der havde samme problemer som mig (pyha, så var det da ikke hverken mit fjernsyn eller installation ) - Kors hvor kan man blive træt af at fejlsøge på sådan noget, hvor man ikke kan finde en klar fejl.... og så ligge den alligevel i signalet. Tak for alle input her :-)