Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

På mit arbejde har vi et motionsrum med bl.a. et løbebånd, og der har længe været fremsat ønsker om et TV ved løbebåndet. Bestyrelsen har givet grønt lys - og jeg har fået opgaven med at indkøbe et TV. Størrelsen er 32" og det skal være smart, da det ikke kommer til at have antennesignal men internetadgang.
Men efter at have læst en del her på forum kan jeg forstå, at de smarte tv måske ikke er så smarte endnu.... Og det skal jo bruges af forskellige personer, så det skal være så alsidigt som muligt mht. understøttede tjenester. Jeg håber I vil byde ind med bud på løsningen - helst sammen med en begrundelse af hvorfor.
Er det et reelt alternativt at købe et simpelt tv og en eller anden streaming-box?
På forhånd tak
Mit forslag er at købe et billigt 32" uden alt det smarte, sikre sig at det har HDMI CEC og så tilslutte den nye Apple TV-boks. Så kan det hele styres via Apple TV-fjernbetjeningen (også tænd/sluk, hvis tv'et har nyere HDMI CEC) og så er der adgang til DR TV, Netflix, Viaplay, HBO samt andre tjenester.

I tillæg findes der en del trænings-apps med udførlige træningsprogrammer, indenfor mange genrer, til Apple TV.
...og så en mindre detalje:

Streaming tjenesterne kræver abonnementer - så I skal selvfølgelig lige finde ud af om firmaet vil betale for Netflix, Viaplay m.m., eller om I selv skal logge på med jeres eventuelle personlige logins/abonnementer.

Uden TV signal og uden abn. til streaming-tjenesterne, bliver det lidt kedeligt. :)