Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af carsten123
Jeg har som tidligere skrevet købt dette tv i Elgiganten. Nu har jeg kigget på forskellige kanaler de sidste dage. På nogen kanaler er der ufattelig mange pixelfejl, det er som om billedet hænger fast og så kommer der en masse fnidder. I går var det helt tosset... Og idag kan jeg kun se det på Viasat golf... Kører med yousee kabel tv. Kan det være stormen
Af DDD
Der kan være stor forskel fra TV til TV på hvor følsomme de er på signalstyrke. Prøv at gå i menuen og se under signalkvalitet, er næsten også sikker på at der et eller andet sted er noget galt med signal/kabler, specielt også når Netflix virker...
Det er med 99% sandsynlighed signalvejen, dvs. kabler eller stik. Den hurtigste måde at fejlsøge dét på er, at finde det første stik i huset og prøve TV'et på dét. Du skal dertil sikre at det kabel du tester med er dobbeltskærmet og at stikkene har korrekt skærmning. Hvis der stadig er fejl på signalet, så kan det enten være den indgående signalstyrke som er for svag, hvilket er din udbyders ansvar, eller også kan det selvfølgelig tænkes at tuneren er defekt i TV'et, men den ville jeg nok anse som sidste mulighed.
Af jng
Torben Rasmussen skrev:Det er med 99% sandsynlighed signalvejen, dvs. kabler eller stik. Den hurtigste måde at fejlsøge dét på er, at finde det første stik i huset og prøve TV'et på dét. Du skal dertil sikre at det kabel du tester med er dobbeltskærmet og at stikkene har korrekt skærmning. Hvis der stadig er fejl på signalet, så kan det enten være den indgående signalstyrke som er for svag, hvilket er din udbyders ansvar, eller også kan det selvfølgelig tænkes at tuneren er defekt i TV'et, men den ville jeg nok anse som sidste mulighed.
Mon ikke Netflix kommer (bør komme) ad en anden vej end tv-signalet - og ikke anvender apparatets tuner?
carsten123 skrev:Går jeg på Netflix så er der heller intet at se..
Af martinaabo
Jeg tror jng har læst trådstarters beskrivelse, som at der intet billede er på Netflix. Jeg læser det nu som at Netflix fungerer uden problemer, og vil også mene det er et kabel/stik som driller :-)
Af carsten123
prøver igen..
mit netflix fungerer fint. Det kører vel også via internet. og youtube osv.
Jeg har haft det gamle tv inde 2 gange og sat ledninger i.. Der er ingen fejl...Igår var der slet ingen signal og dermed ingen kanaler.. Dr 1 viser efter tredje ledning stadig pixelsfejl... Det er tvet er jeg 99 procent på.
jeg har købt det i elgiganten til 12000 som en rest model der stod tændt med billede på til 3000 under prisen. Der er 2 års service på. Skal jeg aflevere den tilbage eller prøve at lade den reparere den. ?????hos panasonic.. det er issuet..
Af carsten123
Nu har jeg sat ledningen i stikket ved første indgang. Der ser umiddelbart ikke ud til at være nogen problemer.. Hvad skyldes det så.. Er det signalet ved anden stik eller skal der en ledning med dobbelt skærmning til.. Hvad tror i..