Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af madsen2204
Hej FP.

Jeg overvejer køb af nyt tv som kan streame direkte fra min synology NAS.

Må erkende jeg ikke er så meget med på beated mere, hvorfor jeg efterspørger jeres ekspertise på området.

Har altid haft Samsung (fladskærms tv) og har denne i kikkerten.

http://www.samsung.com/dk/consumer/tv-a ... JU7005TXXE

Kan den streame direkte fra Synology med de film jeg har liggende, og hvad med undertekster ?

Min Synology er en DS212+.

Hvis i mener andre tv i denne klasse vil være bedere for mig, så sig til :)
Bruger ikke de smart/3D funktioner. Kravet er bare at vi skal kunne streame fra Synology. og som minimum full hd. (gerne 4k for at være lidt fremtidssikret)

Mvh Søren
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Samsungs TV har generelt den bedste medieunderstøttelse, men der er ret mange der har app's som eks. Kodi som mulighed, hvilket giver en del mere frihed. Der er en del her i forum, som benytter eks. Sonys TV sammen med Kodi til at streame fra deres NAS, selvom jeg dog ikke synes, at TV'ene har helt kræfter nok til at klare opgaven 100% gnidningsfrit.

Det kan dog være et issue at få TV'et til at afspille mediefiler direkte i den indbyggede mediebrowser. Du kan ikke mounte et netværksdrev på samme måde, som du ville i Kodi, så du skal gennem noget DLNA for at få det til at spille, og i min erfaring, så virker det mindre godt på ukomprimeret fuld HD materiale. Den mest stabile løsning er dog stadig en ekstern afspiller, det er småt med 4K-kompatible enheder endnu.
Af madsen2204
Hej Torben,

Tak for hurtig svar - jeg vil også rigtig gerne køre det igennem Kodi, synes deres brugerflade er super fed og den extra info man får for film er super god.

Så man kan rent faktisk godt installere Kodi som app og derigennem streame fra NAS ?
Det vil være med kablet forbindelse via netværk.

// Søren