Til snak, tips og diskussion om kalibrering af TV og monitors.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af bromberg
Ok, jeg må prøve at forklare mig problem her da jeg er ved at gå helt i selvsving.
Mit setup er som følger.
Panasonic CX700
Nad T757v2 receiver
Atv4

Jeg kan simpelthen ikke få cec til at virke optimalt og jeg aner ikke hvad jeg kan gøre mere.
Alle enheder er naturligvis aktiveret med CEC (For panasonic Viera Link).
ENTEN - kan jeg ikke tænde og slukke alle enheder ELLER også så kan jeg ikke bruge lyden over anlægget.
Jeg kan fint slå cec på på tv og anlæg, men så kan jeg tilgengæld ikke vælge at styre tv og modtager på atv4.
Men lige så snart jeg enten på tv´et vælger lyd over tv´ets højtalere ELLER vælger audio off på receiver, så kan jeg fint tænde/slukke, men så har jeg ikke lyd kontrol over receiver.
Så enten kan jeg have lyd over tv kun og dermed slukke alle enheder, eller også kan jeg få lyd over anlæg, men ikke tænde/slukke enhederne.

Nogen gode fif? Jeg får kuk.

Undlader jeg atv4 eller ps4 i et CEC link, så kan jeg fint tænde/slukke og styre volumen.
Jeg har en harmony remote der fint kunne hjælpe mig, men jeg vil gerne kunne benytte apple remoten.
Brugeravatar
Af Jwin
"Jeg kan simpelthen ikke få cec til at virke optimalt"
Et af problemerne med CEC er, at det ikke er defineret hvad "optimalt" er.... Jeg har et lignende setup, med et Sony TV, Sony DA2400ES Receiver og ATV4. Og det virker optimalt for mig. Tænder jeg for ATV4, så tænder Receiver og TV. Slukker jeg for TV, slukkes Receiver og ATV4. Jeg kan også kontrollere ATV4 med Sony fjernbetjeningen. Lyden følger valgt device som den skal.

Godt så. På mit TV kan jeg slå CEC til og fra. Derudover er der 4 niveauer for kontrol. Jeg kan ikke lige huske hvad de alle 4 gør, men en af dem angiver hvordan knapperne på fjernbetjeningen opfører sig (Om de skal forsøge at styre andre CEC enheder eller ej). De 3 andre giver også mulighed for at detail styre hvordan CEC opfører sig. På Receiver og ATV4 er der "kun" CEC on/off.

Det er et par år siden jeg har leget med Veira Link på et Panasonic TV. Men prøv at lede efter flere muligheder for styring, andet end "bare" at slå CEC til og fra.
Af bromberg
Jaeee der kan være noget om at det ikke er defineret hvad optimalt er:).

Jeg undrer mig bare over jeg rent faktisk godt i enkelt stykker kan få det til at virke, men ikke SAMLET.:).

Ganske rigtigt er der på Panasonic flere "link" valg -
Viera Link Indstillinger -
Viera Link - Til/fra
Link strøm til - Til/fra
Link strøm fra - Til/fra
Standby strømbesparelse - Til/fra
Intelligent autostandby - Til/fra

Herudover kan jeg via "apps" vælger VIERA LINKS og vælge hvor lyden skal komme fra - tv eller hjemmebiograf.
Lige så snart jeg vælger hjemmebiograf, ændrer indstillingen sig på apple tv, så jeg ikke længere kan styre "tænd for dit tv med fjernbetjeningen" - den slår med det samme over på fra og kan ikke ændres.

Hvis jeg via VIERA LINK så sætter lyd over tv, så kan jeg fint ændre på indstillingen "tænd for dit tv med fjernbetjeningen". Det er da besynderligt:).

Tror det er min Nad T757v2 der driller, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvorfor.