Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Købte en Panasonic VT50 "50 i sommeren 2012, da den kom frem.
Den er nu begyndt at brumme noget. Lidt on and off. Tænker det sikkert er fra strømforsyningen. Det er jo ikke voldsomt højt. Men omvendt har lyden ikke været der i samme grad før synes jeg. Nogle ville måske ikke lægge mærke til den.

Købte 4 års ekstraforsikring med da jeg handlede ved Elgiganten. Hvad ville I gøre? Noget der bør forsøgt fikset via garantien? Eller er lidt brummen af og til normalt? ;)
Jeg havde selv fornøjelsen af at låne et par St50 plasma tv med hjem for et par år siden, og de havde begge meget plasma buzz. (begge blev returneret) Er lyden højere ved lyse billeder?

Tror ikke du får nogle overbevist om at det er en defekt, medmindre støjen overdøver tv lyden ved normal brug.

Men mener også at Vt50 havde blæserstøj.
Senest rettet af kronholm 13 jan 2016, 22:11, rettet i alt 1 gang.
Arg havde egentlig svaret tilbage...troede jeg...sorry!
Til spørgsmålet om lyden er højere ved lysere billeder - ja det er lige præcis tilfældet! Oftest kun lyden ved lyse billeder. Hvad betyder der mon?

Om jeg skal købe et andet mærke næste gang. Det er da muligt... undrede mig lidt over, at lyden ikke har været de første godt 3 år...
Normal et simpel fix, men spørgsmålet er om Elgigantens værksted kende det simple fix.
"fejlen" opstår efter et par års brug, netop som du skriver, især på 55" af VT50.
alfa33 skrev:Arg havde egentlig svaret tilbage...troede jeg...sorry!
Til spørgsmålet om lyden er højere ved lysere billeder - ja det er lige præcis tilfældet! Oftest kun lyden ved lyse billeder. Hvad betyder der mon?
Det er strømforsyningen hvis lyden bliver højere ved lyse billeder. Et plasma bruger nemlig mærkbart mere strøm jo lysere billedet er.

Det er formegentlig en transformer der skaber den høje lyd. Det kan være transformeren der er defekt, eller noget så simpelt som et elektrolytter der sidder i forbindelse med. Burde være nemt at udskifte, især hvis der er tale om sidstnævnte :)
Mange tak for svaret. Hvis det er simpelt at lokalisere og skifte, så håber jeg, at de kan klare det hjemme hos mig. Det ville Panasonic måske kunne men kan være bange for, at Elgiganten vil have den ind uanset om rep. er en større eller mindre operation. Kommer nok til at undvære skærmen en rum tid...
Jeg kunne forestille mig at de udskifter hele strømforsyningen. Det er vidst meget normal procedure at man ikke længere gider fejlfinde og udskifte enkelte komponenter. Hvis du har en udvidet forsikring der inkluderer at teknikeren kommer hjem til dig og udskifter, så vil udskiftning af strømforsyningen tage max 10 min.
Ok mange tak for info. Jeg er lige i tvivl om forsikringen dækker service i hjemmet. Den dækker helt sikkert afhentning. Men vil godt nok være bøvlet, hvis det skal afhentes, reppes og så køres retur igen. Når nu det er en ret lille operation...