Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Markusth
Hej flatpalnes.
Nu har jeg haft mit fjernsyn fra omkring 1/10 og jeg har hele tiden været klar over, at der ville være mulighed for coulding da det er kantbelyst. Dog har et bestemt sted på fjernsynet et mere tydeligt og irriterende bleeding. Det har været der fra dag 1, jeg har bare aldrig overvejet at gøre noget ved det.
Det er lige over samsung loget, hvor der er sådan en halvcirkel, som bliver ekstremt tydeligt, på nogen bestemte farver. jeg har oploadet et billede, hvor det kan ses.
Det er købt hos power. Er det noget som jeg kan klage over, eller er det bare sådan det er når man køber kantbelyste fjernsyn?
Vedhæftede filer
12510589_10208438367061771_1563006363_o.jpg
12510589_10208438367061771_1563006363_o.jpg (44 KiB) Vist 2275 gange
Af Markusth
Jeg tænkte det samme, det generer mig heller ikke når jeg ser noget, det er sjældent at det ses under billeder der bevæger sig. Men der er noget i mig, der bliver irriteret, når jeg ser sådan noget, på noget jeg har givet 10000 kr. for :D Jeg forstår den normale clouding, men det her ser bare irriterende ud :D
Derudover er billedkvaliteten ekstremt lækker (Y)
Af Stephan A
Inde på Rtings skriver de følgende under js9005 review: "It has a few clouding spots, but nothing major. If you get one with major black uniformity issues, don't forget to apply slight pressure and massage the area with a dry cloth, and then let the TV sit for a few days. This often solves uniformity issues."

Jeg ved ikke om det virker, eller om det indebærer en risiko for det værre. Men måske et foreslag til "last resort", hvis du ikke kan leve med det, og der ikke er noget at hente hos Power :)
Af Higate
Jeg har tidligere med success minimeret den slags "plet" på min LG og min forældres Samsung, med "apply slight pressure and massage the area with a dry cloth" metoden. Du kan trykke lidt på området, efterfulgt af små "smølfespark" :-) og afslutte med lidt massage... sådan bliver du ved indtil du kan se forskel. Bemærk dog at dette bedst gøres i et mørkt rum hvor bleedingen er meget tydeligt. HUSK for gud skyld at bruge en klud der ikke skaber ridser/mærker.

Men som der bliver nævnt - Gør det som last resort :-)
Af Smolle
Er det der trick med en tør klud og et let pres på skærmen noget som andre har erfaringer med? På mit nye JU7005 er der en ret stor 'sky' lige på midten af skærmen. Lægger kun mærke til den ved mørke scener, når det også er mørkt udenfor, men det er bare irriterende. Skærmen er købt his Komplett og ved ikke om de vil bytte tv'et pga. det. Desuden vil det også kræve en masse irriterende transport frem og tilbage, så hvis der er andre løsninger ville det være fedt. Har også læst om, at nogen har haft held med bare, at lade tv'et vise et sort billede i en times tid eller sådan noget. Er det noget der virker? Det mærkelige er, at tv'et ingen clouding havde de første 2-3 dage, men pludselig så var det der bare.

Her er et billede af situationen på mit tv.