Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af HCJ
Hej Jeg har været i Power og købe et OLED TV, desværre fandt jeg ud af da jeg fik det hjem at der var en træls elektrisk summen eller støj fra bagsiden af TV `et .....mine ører er meget støjfølsomme og da jeg først havde hørt lyden kunne jeg slet ikke holde ud at høre på den mere, den blev stærkere og svagere alt efter hvad jeg så på TVèt.
Jeg returnerede TVèt i Power og derfter gik jeg på nettet for at se om jeg bare havde været uheldig.

Jeg fandt dette i testen herinde på siden LG 55EC930V (OLED-TV)

"Vi oplevede derudover en svag buzzing fra TV’et, som steg proportionalt med mængden af lys. Det var ikke så markant en lyd som mange måske har oplevet på plasma-skærme gennem årene, men der var en svag summen fra strømforsyningen, som kunne høres på godt en meters afstand hvis der ikke var andre lyde i lokalet."

OK det var så det samme oplevelse med det her OLED TV

Jeg kiggede testen af 4K modellen LG EG960V (4K OLED)
og fandt dette
"Vi oplevede desværre en højfrekvent hyletone fra TV’et når andelen af oplyste pixels oversteg ca. 30% og tonen var hørbar i 4 m afstand. "

Og mit spørgsmål til jer der kender eller har OLED tv er nu om alle OLED tv har den lyd eller Jeg samt dem der har testet de 2 modeller her har været uheldig ????

/HCJ