Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har problemer med softwaren i mit nye JS8005.
Jeg ønsker at optage på den disk, som jeg har tilsluttet via USB.
Jeg vælger: Guide/(aktuelle program)/Planlæg optagelse.
Under planlæg optagelse kan man vælge En gang/Serie/Annuler.
Vælges Serie, kommer skiltet med Optagelse planlagt osv. - men der er intet planlagt og der er intet rødt optage ikon ved programmet.
Det er da en fejl?
Der har af og til også været problemer med enkeltoptagelser, hvor jeg får “Optagelse bekræftet”, men ingen markering.
I begge tilfælde er det pågældende program heller ikke på optage-listen.
Jeg har haft kontakt til Samsung support i dag. Det fik jeg ikke meget ud af. Supporteren vidste ikke, at der var mulighed for serieoptagelse. Han var i det hele taget uvidende om det produkt han serviserede. Hans eneste løsning var at 0-stille TV'et - det kunne jeg altså godt selv finde ud af.
Er der nogen af jer kloge hoveder, som kender til mit nævnte problem?
Har nøjagtigt det samme problem. Den "serieknap" virker ikke, jeg afmærker derfor hvert enkelt afsnit og sikrer mig det har den har markeringen. Bortset fra det er det et fantastisk fjernsyn, som "storstreamer" er jeg imponeret over udbudet af apps til streamingtjenester.
Jeg har et js9005. Jeg har aldrig set en såkaldt serieknap.

Noget tyder på ved manglende accept at usbharddiske ikke svarer rigtigt retur.

Hvis ikke tyder det på en formateringsfejl.

Sæt usb disken i jeres pc og formater med FAT. Efterfølgende accepterer tv er igen, men det hidtil optagne er naturligvis borte. Må jeg høre når I har forsøgt dette.
Det er ikke en formaterings fejl var det kunne man ikke optage programmerne enkelt vis.

Det er en af de få fejl jeg har opdaget på mit 8005.

Jeg tror det er en softwarefejl Måske skulle vi kontakte Samsung support og hører om de har en der rent faktisk kender vores model om som kan gives os et brugbart svar
Hvis man fra guiden vælger et program man vil optage så kan man uanset programmet vælge om man vil optage en gang eller serie - men som sagt så sker der intet når vælger serie og det gælder selvom det er en serie;)
Tak for svarene, som er interessante.
1. Når man betænker hvor mange Samsung fladskærme der sælges, så er det mærkeligt, at ikke mange andre som reagerer, når der opstår noget, som ligner et softwareproblem.
2. Hvad gør andre som ønsker at optage programmer, men hvor optage funktionen svigter?
3. Det er jo ikke fordi Samsung mangler knowhow - deres Yousee Boks fungerer jo efterhånden perfekt.
4. Det er betegnende, at supporten ikke er bekendt med fejlen.
Er der nogen, der ved om der på nettet et eller andet sted findes oversigt over kendte fejl?
Hvad gør man som forbruger? Lader som ingenting og håber på at Samsung kender problemet og på et eller andet tidspunkt kommer med en update som adresserer problemet?
1. Vi ved ikke om Samsung er bekendt med problemet og måske er de i gang.

2. Nu er det kun lige serie funktionen der svigter - stykvis optagelse virker udmærket.

3. Det er også min erfaring - de kender alt til at optage serier og deres Yousee boks kan bare det gylle - så det undre også mig at det ikke flere steder fremgå at de kender til problemet og de arbejder på en løsning.

4. Idioter findes alle vegne og som IT ingeniør har jeg mere end en gang måtte bruge timer på at rette mine tæer ud efter at have haft kontakt med en support abe.

Vi må lede på nettet og så ellers se om der er nogen i toppen af Samsung´s fødekæde der kan kontaktes så vi kan få bekræftet om de kender til fejlen og om der arbejdes på en rettelse.

Måske kan fladfolket hjælpe til de kender jo en masse.
Jeg vil lige indskyde, at jeg aldrig har haft problemer med softwaren hverken på mit f9005 og mit 3 mdr gamle js9005 g og her med optagelse til en usbharddidk og heller ikke på min externe multioptager. Men der er mange, der har et problem med de samme, hvis yousee er udbyderen. Yousee har rettet samme problemer i forhold til panasonic
@bentpetersson

Også når det kommer til serieoptagelse?

For du har ellers lige skrevet at du aldrig har set den funktion - og det er det eneste optage problem vi har - alt andet fungere perfekt.
1. Som beskrevet ovenfor, så er der også problemer med enkelt optagelser: "Der har af og til også været problemer med enkeltoptagelser, hvor jeg får “Optagelse bekræftet”, men ingen markering.
I begge tilfælde er det pågældende program heller ikke på optage-listen. "
2. Jeg har i Guiden bemærket, at der er kage i programinformationerne - ofte står der "Ingen programinformation", og informationerne rækker kun få dage frem. Mener tidligere et eller andet sted, at have set, at problemet er et YouSee problem. Kan dette bekræftes? Hvad er i bekræftende fald problemet?
Kim. Åbenbart ikke kun et serieoptagelsesproblem.

Hvis yousee er udbyderen, er det et youseeproblem. Jeg har læst eksempler på folk, der kommer fra en anden udbyder, først får problemer efter skift til yousee.

Nogle vælger herefter at købe youseeboksen, der åbenbart ikke har samme problem. Andre påstår at det er fordi yousee ønsker at sælge boksen. Som nævnt har yousee løst problemet - i forbindelse med en Panasonic optager, har jeg tidligere læst på et link..