Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Min mors 28' tv er lige stået af.
Hun er en ældre dame på 70 år der forbruger en del TV (fra antenneforening).

Jeg tænkte, at der nok var samlet en del ekspertise herinde til at vejlede om indkøb af et nyt.

Jeg havde forestillet mig et 32' eller 37' (hælder nok mest til 37).

Det skal meget gerne være brugervenligt
Jeg har hørt at Philips er nemt at gå til? Igen tænk på at det er en ældre dame der skal betjene apparatet.

Prismæssigt er jeg lidt i vildrede. Det kan vel være alt fra de billige mærker (Lumatron, Prosonic) til de mere etablerede. Jeg er dog ikke sikker på, at hun vil værdsætte top-modellerne, så måske en max.-pris skal ligge i nabolaget af 8000 kr.

Nogle gode råd eller ideer? Hvad er jeres erfaringer med de forskellige mærker (især omkring brugervenlighed)?

I må meget gerne være konkrete, hvis der er et godt tilbud derude (gerne med links).

På forhånd tak.

EDIT: Afstanden til TV'et bliver ca. 3-4 meter. Er 37' så for meget tror i?
Af TYBO
37" er fint på den afstand. Jeg har selv en 37" i soveværelset hvor jeg sidder max 3 meter fra TVet.
Det er fedt for de gamle at få en større TV så de bedre kan se undertekster osv.
Jeg har selv et Toshiba 37c3030d og min søn på 5 år kan snildt finde ud af den fjernbetjening. Synes den er ret logisk skruet sammen og ikke for inviklet.
Da hun nok kun skal se TV og ikke har brug for at tilslutte diverse konsoler så vil jeg anbefale at spare på pengene og køb et billigt et.

Gå efter en god lyd og evt. digital tuner.

Du får meget for pengene her:
http://www.easyshopping.dk/default.asp? ... &catid=356

Køb så evt. vægbeslag i Harald Nyborg til 249kr (Pisse godt til de penge).
Af locoloko
Mange tak for svaret.

Det må absolut være en kandidat.
Kan se at det er noget billigere hos:
http://mediatoys.de/?navigation=80&item=8407
Ville i eventuelt turde at bestille herfra?

Efter at have researched lidt på nettet, kan jeg forstå at det analoge signal ofte er det svage led i fladskærme. Hvordan er det på ovenstående model? (DVD etc. er min mor uvedkommende).

Læste andetsteds en tråd om JVC, der blev rost for sit fine analoge signal og gode lyd. Det lyder jo som et passende mærke.
Nogen der har erfaringer med JVC, og eventuelt kan anbefale en model (gerne med link).

På forhånd tak.

EDIT: Er der mon danske menuer i et "tysk" fjernsyn?
Af TYBO
Det analoge signal på Toshibaen er meget godt. På 2-3 meters afstand tvivler jeg på at hun kan se forskel på det digitale og det analoge signal.

Eneste negative ved Toshibaen er at rammen knaser lidt når man tænder TVet...ca. første minut og så lidt når man slukker det.

Tror det har noget at gøre med varme og plastiken der gir sig.

Ved ikke om det også er et problem ved andre skærme ?
Af locoloko
Mange tak for svarene.

Min mor er dog kommet min hjælp i forkøbet, og har købt en 32" fladskærm i Kvickly. Så må vi håbe hun bliver glad for den. Den var ihvert fald billigt - 4000 kr.
Af locoloko
Hej allesammen!

Så er den gal igen!

Min mors Kvickly-Teco-TV nægter åbenbart at returnere fra reparation, så hun er blevet tilbudt at få pengene tilbage.

Derfor skal jeg hjælpe med at finde et TV igen.

Størrelsen skal denne gang være 37 tommer.
Pris-rammen er nok stadig ca. 8000 kr. Hun var efter eget udsagn glad for sit TECO-Tv, så jeg tror ikke jeg skal lede efter det nyeste-fineste-forkromede TV til 20.000 - jeg tror ikke det vil blive værdsat.

Hvad kan i anbefale?

Er der et "godt tilbud" lige nu og her? (meget gerne med et link)

Kan det evt. anbefales at købe i det store udland, og i så fald hvor?

Alt hjælp modtages med kyshånd!

På forhånd tak.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Panasonic 37PV70 kan fås lige omkring den pris og leverer nok den bedste ydelse pr. krone i sin prisklasse.
Af locoloko
Tusind tak.

Evt. nogen der kan anbefale et sted at købe sådan en fætter?

PS: Off-topic - nogen der kender til en harddisk-recorder der er super-brugervenlig, så en ældre pensionist vil kunne betjene den?
Af locoloko
Mange tak for svarene.

Har lige været i El-giganten med min mor.

Her så vi bl.a. på Panasonic 37PX70E (til 9.999,-).
Jeg tror (håber) at det var indstillet forkert. Modsat de TV der stod ved siden af (og lirede den samme DVD film af), virkede billedet lidt kornet og uroligt. Det var det eneste plasma-tv de havde udstillet.

Deres 37' slagtilbud til 5000 kr. var ikke lige det rigtige. Her spillede det vist også ind at det var det suverænt grimmeste "TV-møbel" i butikken.

Vi så også på et Hitachi 32C3000P og det havde faktisk et ganske pænt billede (men til 7000 kr.)

Jeg kan se at man på Digitalo.de kan købe et 37 C 3003P til 6000.-

Er det mere eller mindre det samme TV og ville i turde binde an med at bestille der?

På forhånd tak.
Af TYBO
lyder til at du har samme holdning som mig. Det der plasma holder ikke...og så har de en grim grå farve når de er slukket mens LCD skærmene har en flot sort farve...lyder fjollet...nej det er et møbel i en stue og skal pynte!

Er du sikker på at det ikke er en toshiba du har set på i stedet for Hitachi ?
Den passer til model nummeret.

Husk når du køber via tyskland så er det lige 500kr i fragt...og i elgiganten kan du tage TVet med hjem og prøve det i 30 dage og så levere det tilbage igen hvis I ikke er tilfreds.

Det er i mine øjne de sidste 500kr værd at støtte denne politik.

Jeg leverede selv min første skærm tilbage og der var ingen brok.

Ellers vent til næste uge og se hvad de så har....de har nye slagtilbud hver uge.

De har også den der Toshiba i denne uge dog i 32" til 3999kr....dog i en lidt mere skrabet udgave men stadig fin. Har den selv i 42" version som jeg gav 6999kr for.
Af locoloko
Mange tak for svaret.
lyder til at du har samme holdning som mig. Det der plasma holder ikke
Uha det har jeg ingen skråsikker holdning til, men den ene plasmaskærm jeg har set den ene gang holdt ikke
Er du sikker på at det ikke er en toshiba du har set på i stedet for Hitachi ?
Det kan vel være hip som hap. ;) (okay så Toshiba da)
De har også den der Toshiba i denne uge dog i 32" til 3999kr
Den billige toshiba havde de ikke hjemme (skal også helst være 37)
Det er i mine øjne de sidste 500kr værd at støtte denne politik
Umiddelbart virker det som mere end 500 kr.

32' C3000P=7000 kr (elgiganten - de havde også et 37' A3000P til 8000kr. men det var ikke udstillet)
37' 37 C 3003P=6000 kr (Tyskland)

Jeg tror vi ser tiden lidt an. Har et TV til låns så ingen panik.