Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mathat
#225154
Kære forum.

Er der nogen som ved om der er noget at gøre ved følgende:
- kanterne på tv er begyndt at få lyse striber i begge sider.
- modellen er 3 år. Koster 12000.

Er der nogen andre som har oplevet dette og ved om man kan gøre noget. Det er naturligvis sket efter garantiudløb.

<B
Af StoreSol
#225156
Hej

Ikke at det hjælper dig specielt meget, men jeg kan godt huske modellen, da jeg selv kiggede på den tilbage i 2011, og havde den med hjemme.

Jeg måtte dog opgive netop denne model da de ikke kunne fremskaffe mig et eksemplar der IKKE havde lyse kanter i billedet, det var dog specielt i top og bund jeg kunne se det.

Men jeg vil ikke tro du kan gøre noget ved det, men du kunne prøve at indstille fjernsynet efter testen her på siden, og se om det har en effekt.

http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 04941407#6
#225391
Det svarer ikke helt på mit spørgsmål. Er det brede diffuse striber, som ikke er skarpt defineret i form af pixelkolonnerne. Hvis det er lys der slipper igennem i siderne, så vil de brede sig ud fra kanten af TV'et og burde være synlige på det meste indhold.
Af Mathat
#225447
Nej det er som om at der er en del lodrettet striber med noget der ligner pixelfejl. Ca 5-8 cam fra begge sider. Værst i højre. Resten af skærmen har ingen fejl.
image.jpeg
image.jpeg (99.99 KiB) Vist 12666 gange
image.jpeg
image.jpeg (162.58 KiB) Vist 12666 gange
Af Mathat
#225459
Striberne er konstante og lidt transperante, - de er tydligere på græs (lyse farver) end på mørkere farver. Har du nogen ide om hvad det er og om det kan fixes uden prisen på en jetjager?
Af Mathat
#225460
Peter - ja måske men ærgerligt fordi jeg faktisk holder mest af design og syntes det er et godt billede på 8000. Og hos hvem kan man regne med at det ikke sker?
#225477
Den lodrette lyse streg kunne være noget med baggrundsbelysningen, men de farvede streger tyder mere på en fejl i controlleren eller i selve LCD-panelet. LCD og lyskilde er én enhed, hvilket er billigere at skifte, men ikke billig i absolut forstand. Mit umiddelbare gæt vil være, at det ikke kan betale sig.
Af Mathat
#225480
Ok Torben - og tak. Kan du anbefale et sted som er gode og ikke for dyre? Og ellers tak for fb - er det generelt hvad man kan forvente af samsungs kvalitet og holdbarhed? - hvilke mærker tyr du selv til