Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Erroneus
Hmm interessant, man må da håbe det ikke kun er vista klistermærket til forskel :)
Af ckn
Hmm, sød pige... -følger hun med? :p

Gad vide om det er et TN-panel der sidder i den?
Mon ikke den også kommer i en 20"??
Brugeravatar
Af Erroneus
Tror du kan være 99,99% sikker på det er et TN panel.
Brugeravatar
Af JacobKristoffersen
Tja, så har jeg lige bestilt den ved proshop. Skal nok smide første indtryk op når jeg modtager den, sikkert på onsdag.

Er godt nok spændt. Min gamle skærm en VP171B fra viewsonic har været en rigtig god oplevelse, så håber virkelig at samsungen kan løfte byrden O-O

:)

En ting jeg overvejer nu er om det ville være en god ide at investerer i en spyder 2 calibrator eller om det ikke burde være nødvendigt til normalt brug.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nej, når du køber et TN panel så er kalibratorer overkill. Der er ingen grund til at kalibrere en skærm med mindre den skal bruges til mere seriøst brug såsom grafikproduktion eller trykkeri.

Som normal bruger for du meget lidt for de 1500-2000 kr. en god kalibrator koster.
Brugeravatar
Af JacobKristoffersen
Så modtog jeg skærmen her til eftermiddag fra proshop. Har fået sluttet den til og indtil videre er jeg 100% tilfreds med den.

Positivt:
-Har forsøgt med CS og jeg kan ikke finde noget input lag.
-Farverne stod standard en anelse kolde, men en hurtig ændring i farve mode klarede dette og nu står de utroligt flot. Meget bedre end min gamle Viewsonic VP171
-Meget lysstærk
-Ingen synlig trailing slør i CS i mine øjne
-Ingen døde pixels !

Negativt:
-Skærmen kan ikke justeres i højden eller tiltes

Konklusion:
Alt i alt det bedste førstehånds indtryk jeg har haft af en skærm. Klart anbefalelses værdig.

Jeg vil lave en anmeldelse når jeg har brugt skærmen i en uges tid..

Mvh en meget tilfreds samsung 226CW ejer 8)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nej, den har bare wide gamut CCFL ligesom 931C havde det.