Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af carsten123
Jeg har lige ringet rundt ang dette tv. Står til 14000 flere steder. Jeg fik et tilbud på 10700. Jeg har yousee kabel tv.. Regner med det passer.. Hvad siger i.. Men sjovt nok de lige skærer 3000 af.. Og jeg har flere mail ude for at presse prisen.. Spændende at se hvor den ender..
Af PeterD
Udemærket.

Test:

http://avreviews.eu/panasonic-cx750-review/

Brede betragtningsvinkler er fint hvis du har en 12 personers sofa.

4 ud af 5: http://www.lydogbillede.dk/test/tv/pana ... -60cx750e/

Samt fra en avis der ikke pakker tingene ind, men siger det ligeud:

"60CX750 er et gennemgående godt tv, der giver et 'tilpas' stort billede og har de rigtige funktioner til en god pris. Billedkvaliteten er i højsædet, og på denne model har Panasonic prioriteret at give det bedst mulige billede ved en bred betragtningsvinkel."

http://ekstrabladet.dk/kup/elektronik/t ... 50/5749495

Edit: Er så også fra lydogbillede.dk :D

Og her:

http://digitalt.tv/panasonic-cx750-test/

Som konkurrenterne kan det være lidt/en smule mørkere i kanten.

Lidt fra en anden tråd vedr. VA/IPS:

http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... =2&t=33937
Af carsten123
Rasmus og Peter.. Hvad betyder de 2 ting i skriver om. Jeg har en 4persons sofa og til dig Rasmus.. Er der et tv der er til mere lige på, frem for siden
Af bromberg
Det er et tv der henvender sig til "bredt" publikum fremfor kun ligeforan siddende.
Dog syntes jeg faktisk at +10.000 kr er dyrt.
Det for kritik for sort niveau.
Cx700 som er modstykket færd til ca 8500kr i 55". (Jeg har det selv).
Men jeg vil sige jeg er overrasket over hvor dårlig betragtningsvinkel der er på tv'et. Jeg sidder ca 2.70 fra tv og har en 4 personers sofa direkte foran. Ved placering ude i siderne udvaskes farverne betragteligt - for mig. Fruen bemærker intet.
Derfor vandt det ret gode sort niveau i vores hjem og derfor blev det cx700.
Da jeg har surround vil jeg alligevel langt det meste af tiden side direkte foran billedet alligevel.
Så for mig i et valg imellem de to, samt en besparelse på ca 2000kr, ja så vinder cx700 MARKANKT.:)
Af bromberg
Ahh ja det er rigtigt - der er kun en tuner.
Men ja der er Panasonic's nyeste styresystem Firefox os og trådløst.
Det virker hurtigt stabilt (efterhånden), men bruger det ikke selv, da jeg syntes Apple tv håndtere den slags langt bedre. Eller udvalget af apps på Apple tv er rent faktisk nogen man kan bruge:)
Af bromberg
Det er ikke træls eller andet. Faktisk er det lyn hurtigt responsivt at bruger smart tv delen.
Men som med så mange andre udbydere er styresystemet dødsdømt inden det reelt er lanceret. Selvfølgelig en snæversynet påstand, men det har bare vist sig HVER gang. Der findes ikke ret mange apps der reelt gør smart tv delen attraktiv.
Panasonic er vidst eneste der bruger firefox og nægter at tro på tv2 osv udvikler app´s hertil.
I min verden er smart tv en gangs salgsfis (bevares, det kunne være møgsmart), der er mig en gåde, der nogensinde kan blive et reelt salgsargument. Det er det simpelthen for ringe understøttet til at blive - igen i min verden.
Apple tv eller android tv tror jeg til gengæld på. Der er allerede udviklet danske apps og tror der kommer et væld i 2016.
Det sker bare ikke på sony, samsung, Panasonic, philips mm
Af carsten123
Bromberg..
Det her bliver bare svære og svære at beslutte. Vi har 3 iPads og det er fin til internetbrug. Og chromecast. Så tænker egentlig ikke der er det store behov. De Apps du taler om er vel på iPads også.. Eller...
Af bromberg
Apps i den forbindelse er på Apple tv:).
Det nye Apple tv 4 har en AppStore som du kender fra jeres iPad. Det har de tidligere Apple tv ikke og var derfor yderst begrænset i udvalget. De fleste brugte det vel kun til visplay og Netflix. Disse er der allerede på det nye Apple tv. Samt DR og HBO bla. TV2 play er på bekræftet på vej. At der er AppStore på Apple tv giver mange muligheder.
Tror på at 2016 blir året hvor almen tv kogning ændrer sig.
Med apps til div streaming tjenester, ja selv antenneudbyderne kommer til at overgive sig..
Af Moulder
Jeg har et Cx725, (VA panel) der er godt nok ikke 2 tunere i, men optagemuligheden er der jo alligevel ;-)
Jeg kan dog ikke optage et program imens jeg ser et andet, eller optage 2 forskellige programmer på samme tid..

Ang. Apple TV, vil jeg sige spar dine penge og behold din Chromecast.
Smart TV er i min verden ganske anvendelig, og er her i huset blevet uundværlig..
På mit Cx725, og og på det CX750 du kigger på, er der både Netflix og Viaplay.
Begge kører rigtig godt, og kører direkte fra TV'et.
Jeg har en PLEX server opsat på TV'et også, så jeg kan streame indhold fra min iMac direkte til TV, og det kører helt problemfrit.. Det styres fra TVet's remote det hele.. Start, stop, pause osv.

Det du derud over vil streame, feks. HBO, kører super godt igennem Chromecast.
Jeg bruger KUN mit Apple TV når jeg skal streame lokale videoer eller billeder fra min iPad eller iPhone til tv'et, ellers er det slukket.. Billedekvaliteten synes jeg også ser pænere ud via Chromecast kontra Apple TV, men det er bare min mening ;-)

Så den forskel du skal hæfte dig ved med CX725 og CX750, er at CX750 har IPS panel (bedre farve på billedet fra siden)
Og at det har 2 tunere, så du kan optage et program imens du ser et andet, eller evt. optage 2 forskellige programmer på een gang.
Hvis du installerer Google Pictures, kan du caste dine lokale film og billeder også. Så kan du sælge din Apple TV...