Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej,

Min mor har to 2015-TV fra Sony hhv. X8305C og X8505C. Hun vil gerne benytte twin-tuneren i tv'et således hun både kan optage (når denne funktion en gang bliver tilgængelig) og se tv mens.

Hun modtager Stofa kabel-TV gennem en antenneforening, direkte fra antennestik Hun får dermed sit kabel-signal ukodet. Den twin-tuner som sidder i fjernsynet har dog F-stik i indgangen og så vidt jeg kan se er det kun DVB-S og ikke DVB-C?

Er der nogen som ved hvordan (om muligt) man på disse Sony-TV kan tilkoble 2 kabel signaler (helst via antennestikket) således man kan få udnyttelse af twin-tuneren.
Vinther.

Der behøves kun ét antennekabel ind i TV'et. Signalet deles automatisk til begge tunere, inde i TV'et.

MEN! På Sony's 2015-modeller (C) er optagelse slet ikke aktiveret endnu - og ingen ved om det overhovedet kommer til at ske, da Sony rykker datoen for aktivering igen og igen og igen.
Så hvis din mor har købt disse TV, for at kunne benytte optagefunktionen, og har gjort opmærksom på dette i forbindelse med købet, så er der reelt tale om en mangel ved TV'et, og kan derfor returneres og pengene tilbagebetales. Der er allerede flere eksempler på, at dette er sket.

M.v.h.
Hej Henrik,

Perfekt, det var alt hvad jeg skulle vide.

Ja, det er lidt forbandet med de nye Sony TV's. Personligt forventede jeg at smart-tv platformen ville være OK når Google stod bag, men ak ja - utrolig ustabilt system. Nu må vi se til marts om Sony kan få optage funktionen smidt ud. I øvrigt har jeg opdaget at TV'et kører meget bedre når netværket er slukket således at smart-platformen ikke står og henter unødige data såsom Twitter updates om Go' morgen danmark.
Henrik B. skrev:Vinther.

Der behøves kun ét antennekabel ind i TV'et. Signalet deles automatisk til begge tunere, inde i TV'et.

MEN! På Sony's 2015-modeller (C) er optagelse slet ikke aktiveret endnu - og ingen ved om det overhovedet kommer til at ske, da Sony rykker datoen for aktivering igen og igen og igen.
Så hvis din mor har købt disse TV, for at kunne benytte optagefunktionen, og har gjort opmærksom på dette i forbindelse med købet, så er der reelt tale om en mangel ved TV'et, og kan derfor returneres og pengene tilbagebetales. Der er allerede flere eksempler på, at dette er sket.

M.v.h.