Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Har lige købt dette tv.

Jeg har to samsung fjernsyn hvor jeg godt kan få billede og lyd i epg'en når jeg sletter alle kanaler på frekvens 143, men det fungerer ikke på js8005.

Alle tv er tilkoblet yousee mellempakke.

Jeg har forsøgt at slette alle kanaler undtagen dr1 uden at det virkede.
Ligeledes forsøgt at slette alle kanaler på frekvens 143 vha chansort.

Nogen forslag til hvordan jeg får det til at virke eller virker det bare ikke på js8005?
Senest rettet af medman 05 dec 2015, 09:02, rettet i alt 1 gang.
Torben Rasmussen skrev:Det er ikke Samsungs skyld. Det er den måde Yousee sender EPG data på, som er problemet.
Det undrer mig, at yousee og Stofa teknisk er så forskellige. Jeg forstår ikke, de ikke bruger ensartet teknik, så de kunne slå udviklingsressourcerne sammen og måske få bedre bokse ud af det. De er jo ikke konkurrenter.
Som jeg forstår problematikken, så skyldes det, at Yousee kun sender EPG data på én frekvens, hvor andre samsender EPG på alle kanaler. EPG fylder meget lidt, så det kunne lige så godt samsendes så problemet undgås.

Hos Yousee har du dermed kun mini-preview på de kanaler, som sendes på samme frekvens som EPG. Førhen kunne man også alternativt slette disse kanaler, men der kommer konstant nye kanaler i det pågældende frekvensområde og metoden ser ikke ud til at virke mere.
Er med på at det er grundet den måde yousee sender på.
Men epg'en virker jo stadigvæk upåklageligt på mine andre Samsung-fjernsyn i huset.
Så noget må de jo have lavet om på js8005 og det er derfor at at jeg tænker at skrive til Samsung.
Overvejer også at skrive til yousee men det ser ikke ud til at de har i sinde at ændre på noget hvis man læser de andre tråde omkring emnet :(