Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej eksperter,

Jeg ønsker at købe Samsungs LE40M84BD på nettet. Jeg har som sagt et godt øje til LE40M87BD modellen, men hvis ikke den er til at få fat på så kan LE40M86BD gå an :)

Har selv kigget lidt på Jaman.dk (men kan se de er nyopstartet), så andre internet butikker som er pålidelige samt ta'r imod vare retur med et smil hvis der er problemer, vil jeg meget gerne høre mere om!

På forhånd tak!
Af super-djon
Hej

Har set SHG.dk i hvert fald den ene model på deres hjemmeside.

Den skulle komme på lager i næste uge.
LE-40M86BD

Mvh
Super Djon
Af Blank
super-djon,

sidste uge skrev de at de ville få skærmen på lager idag..!
men det blev udsat..
så der er stor sandsynlighed for at de igen udsætter..!

de prøver jo bare at få folk til at forudbestille..!
selvom jeg selv er tæt på at bestille med det samme :)

desværre har jeg ikke set særlig mange butikker med denne skærm på deres side, eller på lager....
Af Tony
Blank skrev:super-djon,

sidste uge skrev de at de ville få skærmen på lager idag..!
men det blev udsat..
så der er stor sandsynlighed for at de igen udsætter..!

de prøver jo bare at få folk til at forudbestille..!
selvom jeg selv er tæt på at bestille med det samme :)

desværre har jeg ikke set særlig mange butikker med denne skærm på deres side, eller på lager....
Nej, enten er det pga det stadig er en meget ny en af slagsen eller også er den bare meget efterspurgt ;;)
Af super-djon
Hej Tony,

Jeg er ikke enig i din antagelse, da en kammerat og jeg bestilte Samsung's nye HD870 for 3 uger siden, fik vi en leveringsdato og denne blev overholdt. :)

Det skal bemærkes, at selvf. har jeg også oplevet at tiden et par gange er skredet, men oplever det ikke som en politik for at lokke kunder i butikken - så skulle jeg kende SHG.dk meget dårligt.

Mvh
Super-djon
Af Tony
super-djon skrev:Hej Tony,

Jeg er ikke enig i din antagelse, da en kammerat og jeg bestilte Samsung's nye HD870 for 3 uger siden, fik vi en leveringsdato og denne blev overholdt. :)

Det skal bemærkes, at selvf. har jeg også oplevet at tiden et par gange er skredet, men oplever det ikke som en politik for at lokke kunder i butikken - så skulle jeg kende SHG.dk meget dårligt.

Mvh
Super-djon
1) Jeg har ikke engang nævnt SHG, 2) Jeg taler ikke om HD870
Af super-djon
Beklager, selvf. ikke henvendt til dig Tony... :p
Af NeXuSDK
Skal forresten lige påpege, at jeg har haft en længere email-dialog med jaman.dk og de virker til at stole på. Lars (ejeren?), som jeg har skrevet med, har desuden været salgschef for Thule Audio i 8 år...

Desværre har han lige bekræftet, at de ikke når at få skærmene i denne uge... så jeg håber hurtigst muligt i næste!
Af Tony
Havde jeg lidt regnet ud djon ;)

Og ja, jeg tog også lige en snak med Lars idag, og han virker utrolig pålidelig. Han fulgte også personligt op på min bestilling, så alt tyder godt. Ser ud til jeg først får mit engang i maj, dog.
Af macbane
Jeg synes det er skægt at se SHG reklamerer for at der er dvb-t tuner. Den kan du så bare lige ikke bruge i Danmark... Gad vide om de selv er klar over det!?
Af NeXuSDK
Kan man ikke? Det er jeg da ellers ret overbevist om, at man kan...
Af macbane
Nej for det er parallelimporteret.(ikke købt af samsung danmark, men f.eks. samsung italien eller lign) der kører man med et andet digitalt system end herhjemme.

Skal det passe til dansk standarder, skal det købes hos en autoriseret forhandler.
Af vlx
macbane skrev:Nej for det er parallelimporteret.(ikke købt af samsung danmark, men f.eks. samsung italien eller lign) der kører man med et andet digitalt system end herhjemme.

Lyder ret underlig, hvis man fx kigger på den dvb.org så ser det da ud til at de køre med dvb-t på samme frekvenser og ligende.

Har selv en 46" sharp xd1e fra england og den virkede uden problemmer her i danmark. Undertekster og det hele virker (Lige bortset fra den har en bug med at man skal slå det til hver gang man tænder den, men det har den danske model også)

Men hvis jeg kender shg ret hiver de ikke del selv hjem fra udlandet de køber den sikkert af en dansk distrubutør. Tror kun det er deres egen produkter de selv importer.
Af macbane
Nu er det bare fordi jeg helt tilfædligt lige ved noget om netop det emne.

Ifølge Slamsung selv, altså Samsung DK:

Så kan du IKKE bruge den digitale tuner i dit samsung tv, hvis ikke den er købt af en dansk distributør. Samsung selv har gjort meget opmærksom på dette!

Det er kun ovennævnte butikker der sælger Samsung tv købt af den danske distributør.

Køber du dit samsung tv hos f.eks. SHG er du stillet ringerer på nogle områder. Derfor skal det satme være billigt før det kan betale sig at gører det.

Men hvis jeg kender shg ret hiver de ikke del selv hjem fra udlandet de køber den sikkert af en dansk distrubutør. Tror kun det er deres egen produkter de selv importer.
Der siger du det jo netop! dansk distributør. Det kan være hvem som helst. Samsung Danmark handler kun med Fona Expert 2tal og Hifi klubben.
De tv de(fona mm.) køber, er de modeller der er udviklet til det danske marked)selvom du også kan købe samme model i udlandet)

Hvis den digitale modtager skulle virke i DK, så er der nogle der står til kæmpe bødeforlæg...