Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af BHFanatic
Hej!

Jeg modtog Samsung JU7005 i 65" den anden dag.
Efter nogle timer, opdager jeg par lodrete hvide gennemsigtige streger gennem hele skærmen, ved ikke hvad man kalder dem.
Man ser dem kun hvis hele skærmen er i samme farve, især som fodbold eller ishockey lægger man mærke til dem og det er kun hvis kamera filmer fra side til side.
Hvis man ser feks. nyheder kan man ikke se det...
På mit gamle plasma tv er der ingen problemer.
Er der nogen herinde med samme tv som har oplevet dette problem?
Ved ikke om jeg skal prøve et nyt eller gå ned i 55"? :((
Hej, det kaldes vertikal banding og det hjælper ikke at gå ned i 55" det er en svaghed som LED skærme har, du kan vælge bagbelyst panel og ikke kantbelyst tv for at mindske det.

Prøv at søg på google på vertikal banding og se de billeder der er, så kan du se om det ikke er det du oplever.
Af Bersang
Hej StephanA,
Så vidt jeg er orienteret er det du beskriver kun noget der er på de første generations 4k skærme - altså dem fra forrig år. Der hvor jeg arbejder havde vi en LG skærm med det, når man så fodbold på eksempelvis 3 plus. Nu ved jeg ikke om jeg forstår dig rigtig men fejlen jeg stødte på kan beskrives således:
De hvide streger er lodret ned gennem skærmen med ca. lige store mellemrum. De kommer typisk ved "hurtige bevægelser" og er der kun i 1 sekunder.
Jeg mener det hedder noget med "ghosting".
Det skulle meget gerne ikke forekomme på JU7005, da det som sagt kun er de gamle skærme. Jeg står selv og skal købe JS8005 i nat, så jeg håber ikke det er det, som du omtaler.
Jeg har netop google " vertikal banding" og det er ikke det jeg snakker om, som en anden skriver. Ved ikke hvilke af os, som oplever det samme som dig

Skriv endelig update

//Bersang
Af Mfede
Det er lidt svært at se ordentligt på sådan et billede, men hvis det er alt for slemt, synes jeg du skal prøve at se, om du ikke kan returnere det.
Af BHFanatic
Har kun haft plasma før dette tv og har ikke haft banding.
Ved ikke om jeg skal prøve et nyt da jeg stadig har nogle dages fortrydelsesret, min ven som købte samme model i "55 påstår at han ikke kan se banding.
Af Stephan A
Hvis du stadig kan fortryde og få en bytter, så hvorfor ikke? Det er tydeligvis noget der irriterer dig, og det lyder ikke på Rasmus som noget der er model bestemt, men nærmere kan forekomme på enkelte "mandagsmodeller", hvis man er uheldig.

I din situation havde jeg lavet en bytter :)

M.v.h.
Af PeterD
Ja, få det byttet.

Du SKAL være 100% tilfreds med kvaliteten ellers vil du ærge dig hver gang du tænder det.