Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Bersang
Hej alle,

Jeg håber at der på Black Friday kommer tilbud på enten Samsung Js8005 eller Sony 8505.

Jeg er dog kommet i tvivl om hvilken skærm jeg skal vælge? Jeg har hørt en del klager fra brugerne på diverse fora over Sonys smart tv. Det er dog android, så derfor bør disse fejl jo bliver minimeret i fremtiden gennem opdateringer?
Jeg har set JS8005 "live" både på en UHD film og et normalt tv signal men endnu ikke Sony 8505 på et normalt kabel tv signal.

Hvad havde I valgt? I må meget gerne komme med fordele og ulemper for begge skærme og IKKE MINDST begrunde jeres valg!

Jeg håber I kan hjælpe

//Bersang
Bersang skrev:Hej alle,

Jeg håber at der på Black Friday kommer tilbud på enten Samsung Js8005 eller Sony 8505.

Jeg er dog kommet i tvivl om hvilken skærm jeg skal vælge? Jeg har hørt en del klager fra brugerne på diverse fora over Sonys smart tv. Det er dog android, så derfor bør disse fejl jo bliver minimeret i fremtiden gennem opdateringer?
Jeg har set JS8005 "live" både på en UHD film og et normalt tv signal men endnu ikke Sony 8505 på et normalt kabel tv signal.

Hvad havde I valgt? I må meget gerne komme med fordele og ulemper for begge skærme og IKKE MINDST begrunde jeres valg!

Jeg håber I kan hjælpe

//Bersang
Sony har Ikke local dimming, det har samsung.
Kan give bedre kontrast.

Samsung kan optage på USB HDD, det kan Sony ikke.

Samsung har Wi-Fi AC, det har Sony ikke, er bedre til at streame fra plex eller lign. hvis man har en AC router.
Af Markusth
Jeg stod og skulle vælge præcist imellem samme to fjernsyn og jeg købte JS8005 for 10000 kr. Jeg vil sige at det eneste jeg var lidt skeptisk over, var at ingen af dem er bagbelyst i 55". Men jeg valgte Samsungen ud fra et federe design og meget federe remotes. Derudover læste jeg en masse positive ting og JS8005 og læste en masse omkring de fejl sonyen havde. x85c, er billigere som altid er et plus jo :) Jeg er glad for mit JS8005 , Samsungen understøtter alle de apps jeg skal bruge, netflix, dr, HBO, Plex og Tv2play, derudover virker smarttvet ret lækkert synes jeg. Kender ikk så meget til andriods, men det er nok ret lovende eftersom der er flere producenter der bruger det nu.
Af Bersang
Tak for svar begge to.

Markusth, jeg er glad for vi kan hjælpe hinanden lidt - jeg svarede også på din tråd angående soundbar.

Anyway keep em coming guys. Jeg modtager alle råd.
Af brr_dk
Står i nogenlunde samme situation dog i 65", så her står valget med Samsung 7005 mod Sony x85.

I denne størrelse synes jeg at kunne læse mig til at Sony vinder på den rene billedkvalitet, hvor den er baggrundsbelyst.
Og dernæst også vinder noget på indbygget cast mulighed.

Men er også bange for buggy software i android, så synes ikke valget er så let - men afventer og ser om der kommer gode black friday tilbud, der letter valget lidt.

Hilsen
Brian
Af FlatBean
Jeg kigger selv efter TV, og har også kigget på begge....
Begge har VA paneler, og dermed en meget smal betragtningsvinkel, faktisk blev jeg overrasket over hvor smal, når man ser dem i butikkerne. Prøv evt. at stå foran TV'et og træd et skridt til siden. Man er ikke i tvivl når man rammer vinklen hvor farverne dør. Hvorvidt det betyder noget, afhænger selvfølgelig af opstillingen derhjemme :-)
Prøv også at låne fjernbetjeningen til Sony'en og hop lidt rundt. Det spiller altså ikke, og slet ikke når man prøver Samsung, hvor tingene starter & stopper, når man trykker på knapperne. Jeg tvivler lidt på, at det kun er buggy software, men tror også at der mangler noget kraft, til at drive softwaren.
(men aner det ikke, og måske har jeg bare ramt et tv, som trængte til en genstart)
Held og lykke med købet :-)
Af brr_dk
Måske du også skal have Philips 7600 på overvågningslisten til fredag?
Står som sag med nogenlunde samme behov og listen som dig, så er med på en lytter.

Skulle der komme et skarpt tilbud på Panasonic, så er den skam også på min liste.

Men var der ikke alle de skrækhistorier om Android, så stod Sony nok øverst på min på ren billed-performance.
Af PeterD
Billedet: Begge:

https://www.avforums.com/threads/samsun ... d.1992730/

Sony har så også lidt:

http://www.whathifi.com/sony/kd-55x8505b/review

Design og fjernbetjening (samt USB HDD): Begge men med ++ til Samsung

Kan du bruge noget af dette?:

"Samsug's Tizen is quite a rival for Android, there are a lot of apps available and it looks familiar at the first view. Still is laggy and must improve."

" Sony's Android might take the crown. Android on Smart Tv is one of the best choices but not all apps work as expected and also a lot of apps ar missing from Google Play."

Men....Alle test af Sony og Samsung Smarttv del jeg har kunne finde er fra januar/februar 2015..Der må da være sket noget siden da med udviklingen af begge brugerflader, mængden af apps og hvor hurtigt Smartdelen foregår/ manøvering på skærmen?