14 nov 2015, 07:57
Jeg brugt mine sparepenge på et samsung tv fra elgiganten , ue55j6275xxe og det er flot og dejligt og det hele, men surfe på nettet med en fjernbetjeneing tager sørme tid, så jeg indkøbte også en mini trådløst keyboard fra chill innovation. Det virker fint men...... kun når jeg står ca 2 meter fra skærmen, uanset om jeg proppede deres medfølgende mini usb dongle i et stik på fjernsynet eller ej. Efter lidt søgen, fandt jeg andre med samme problem, der anbefalede at købe en bedre blutooth dongle. jeg købte en class1. fra delock der skulle kunne række 150 meter. det burde være nok i mit lille hus
.
Men.... den dongle "tænder" bare slet ikke når jeg sætter den i tvét. det er hele tiden tvéts svage indbyggede blutooth der kører og parrer sig med mit keyboard. Jeg prøvede donglen i min pc, og der lyste den op og virkede over lang afstand.
Nu er mit spørgsmål så, hvordan får jeg donglen i gang og/ eller deaktiveret det indbyggede blutooth i tvét? er der nogen med erfaringer om dette? Tvét har 3 usb indgange, et hvor der står (tv camera) et med (5v 0.5A) og det sidste med (HDD 5v 1A) jeg har prøvet alle uden held, men forestiller mig det burde være den der hedder 5V0.5A
alle inputs og erfaringer er velkomne
Men.... den dongle "tænder" bare slet ikke når jeg sætter den i tvét. det er hele tiden tvéts svage indbyggede blutooth der kører og parrer sig med mit keyboard. Jeg prøvede donglen i min pc, og der lyste den op og virkede over lang afstand.
Nu er mit spørgsmål så, hvordan får jeg donglen i gang og/ eller deaktiveret det indbyggede blutooth i tvét? er der nogen med erfaringer om dette? Tvét har 3 usb indgange, et hvor der står (tv camera) et med (5v 0.5A) og det sidste med (HDD 5v 1A) jeg har prøvet alle uden held, men forestiller mig det burde være den der hedder 5V0.5A
alle inputs og erfaringer er velkomne